• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

September: Ja vi kommer köra med ståbräda till dottern, på helgen är man ju två som går iväg så då kan man ju ta två vagnar. Den dagen hon kommer vara ledig från fsk så kommer vi nog hålla oss hemma eller utanför i lekparken så då behövs ju inte ngn sittplats...

Men hittade denna som verkar ganska smart, men ganska dyr dock.....
    www.babyexperten.se/kidsit.html

Har inte köpt ngn bräda ännu, känns som det är för tungt att dra vagnen med ståbräda nu när det är snö.. Men kanske skickar sambon när bebisen är ute och köpa en vanlig bräda..  

• BrudSommar2006

Den där sittbrädan verkar ju jättesmart. Fast som vanligt, för barn upp till 18 kg så ingen idé att vi funderar på det precis.

Telis, håll ut, snart måste det ju vända!

Spännande med förlossningar på gång!

• Klockarbol

Hej tråden

På jobbet skulle vi behöva kranar med färgade lampor! Där är vattnet skållhett... Av en god anledning med tanke på smittorisker med duschrum  visserligen men ack så smärtsamt när man ska diska lilla matlådan.

Yngsta ligger efter med matten och har fått hem mattebok att räkna klart, många sidor är det så honsitter och grinar vid köksbordet för att jag inte var snabb nog att få henne att fokusera på en sida i taget

Själv har jag ont i huvud, nacke, feber, grisont i halsen och dessutom ser jag ut som en hamster Förvånad. Hade ingen aning om att det fanns så mycket körlar i halsen som kunde svullna samtidigt

Som den sanna självplågare jag är ska jag nu betala räkningar och sedan göra i ordning lilla firmans papper för att lämnas in inför deklarationen!

• Telis

AM, aha så din kran är i matt stål också. Vad bra att det funkar med en blank vask, då ska vi inte sålla bort såna kranar.

BS, just nu känns det som om det aldrig kommer att vända men rent logiskt borde det ju göra det om inte alltför länge.

• fru AM
    Telis skrev 2011-01-26 12:52:11 följande:
    AM, aha så din kran är i matt stål också. Vad bra att det funkar med en blank vask, då ska vi inte sålla bort såna kranar.

BS, just nu känns det som om det aldrig kommer att vända men rent logiskt borde det ju göra det om inte alltför länge.
    Jag kan fotografera kombinationen vid tillfälle om du vill?
  • fru AM

Vår kan kanske inte är jättematt ... Ska fota den telis så får du se. Just nu sitter jag gömd i arbetsrummet för att jobba medan maken tar hand om en allt sjukare Hektor ...

• Telis

AM, ja gärna om du har tid och lust sen.

Stackars Hektor! Har han förkylning och feber?

• Telis

Det känns som om folk är ovanligt sjuk just nu, men det kanske bara beror på att jag själv är det? På mitt jobb är nästan halva arbetsstyrkan hemma, det är ju inte så där jättebra.

• fru AM

Vi har inte VAB:at alls sedan i september (!). Men nu är han riktigt dålig ... 5:e dagen med feber (inte jättehög - kanske 38,5) som dessutom försvinner ibland. Hosta, snor. Ingen aptit längre. Konstig i magen. Jag går till doktorn med honom imorgon så de får utesluta bakterier. Jag börjar nästan fundera på svininfluensan ...

• start september

Telis, den här har vi, dock med snyggare blandare. Det var det bästa vi hittade till den skåpsbredden. Allt är relativt prismässigt, men jag har sett mycket dyrare också.

http://www.smarthem.se/6364/p/infallda-tva-diskhoar/intra-studio-stu-6063/

Hoppas så du mår bättre snart! Keldasoppa eller en kall smoothie? Glass brukar vara ett säkert kort, men inte så matigt.

Fossing, vad bra med lite Fragmin-erfarenhet! Jag tycker inte att det är stor grej än så länge, lite blå om magen men så här års spelar det ju mindre roll.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!