• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

AM, ja det är Kåvepenin. Ett par dagar - jag döööööör!

Igår var jag desperat efter att få i mig någon mat men jag har ju så himla svårt att svälja så jag tog en av Televinkens burkar. Med lite extra salt och peppar var den inte så dum. Men det var också allt jag fick i mig på hela dagen, det är kanske världens bantningskur det här om det ska hålla i sig ett par dagar till. 

• fru AM

Oupsie: ja vad fint ni har ordnat för Daisy och vilken fin mage!
    Angående valet igångsättning/vänta så är det ju hursonmhelst bra att inte vara alldeles utsjasad och uttröttad vid en förlossning. Om en månad skulle du nog vara rätt mör om man får säga så - med tanke på hur du mått hittills. Jag tror att eftersom din kropp redan börjat förbereda sig lite så kommer det säkert gå bra med igångsättning. Läkaren kommer ju göra en bedömning utefter mognaden och ditt tillstånd. De funderade ju på att sätta igång mig istället för att låta mig snittas men ändrade sig eftersom tappen verkligen inte var mogen eller utplånad eller något alls.

• fru AM

Telis - du började väl med penicillinet igår? Två dygn på det blir imorgon. I morgon blir du bättre!

Jag har en massa barnmatsburkar kvar - vill du ha dem?  

• Ore
    Telis skrev 2011-01-26 11:05:33 följande:
    september, GRATTIS!! Vad skönt att det såg bra ut på VUL! Och vad duktig du är som kämpar på med Fragminet, det blir en hel del sprutor under en hel graviditet. (Fast det är ju värt det förstås, jag menade inget annat!)

Tack för tipset om Intradiskbänkarna! Vi har en katalog därifrån här hemma och dom verkar ha mycket att välja på. Bra att veta att dom int eligger högst i pris, jag har inga prislistor så jag trodde nästan att dom skulle ligga högt i pris för katalogen är nog den bästa och snyggaste av dom allihopa.
    Gå in på deras hemsida! Tror att de hade en guide där man kunde välja diskbänk (eller var det bara för mina "specialmått"?) och få ett cirkapris...
  • Oupsie
    Telis skrev 2011-01-26 11:10:21 följande:
    Oupsie, vad bra att det verkar gynnsamt med en ingångssättning och att kroppen kanske till och med har smygbörjat lite! Tänk, om en vecka kanske ni sitter där i sovrummet och tittar på lilla Daisy som sover i vaggan (jättefin fö!). Hoppas det!
    Ja, tänk, men det känns väldigt abstrakt måste jag säga. Jag fattar att jag är gravid, och jag förstår att det ska komma ut ett barn, men att det barnet ska bo här, det har jag inte riktigt förstått än.

Vi får väl se om hon gillar vaggan, det verkar ju inte helt lätt att få dem att somna varsomhelst efter att ha läst ett tag här i tråden. Hursomhelst tycker jag att det är kul att ha vaggan här. Min farfar gjorde den till mig.
  • Ore

Oupsie: Vad jättefint det ser ut vid skötplatsen! Och vaggan är också fin. För att inte tala om magen!!!

• Telis

smint, ingen riktigt middag på en vecka! Halsfluss är ett j-a sk-t!

AM, ja jag har funderat på det där med blandare med. Nu för tiden är ju alla blandare så höga - finns det något samband mellan det och att vattnet alltid skvätter så f-rbannat? (Visst får man svära mer när man inte mår bra?!) Jag tycker att jag alltid blir blöt om magen nu för tiden för att vattnet skvätter åt alla håll, jag minns inte att det var så förr? Men det kan ju bero på att min mamma alltid har älskat att diska (!) så att jag aldrig behövde göra det hemma.

• Oupsie
    Telis skrev 2011-01-26 11:20:03 följande:
    AM, ja det är Kåvepenin. Ett par dagar - jag döööööör!

Igår var jag desperat efter att få i mig någon mat men jag har ju så himla svårt att svälja så jag tog en av Televinkens burkar. Med lite extra salt och peppar var den inte så dum. Men det var också allt jag fick i mig på hela dagen, det är kanske världens bantningskur det här om det ska hålla i sig ett par dagar till. 
    Jag hoppas verkligen att pencillinet kickar in snart! Smart drag med barnmaten .
  • fru AM

Telis: vår blandare är hög i böjen men går ner en bit för själva munstycket om du förstår vad jag menar ...

Äsch::

• Telis

*mumlar imorgon, imorgon, imorgon tyst för mig själv*

Oupsie, ja, det är svårt att föreställa sig innan. Det är till och med svårt att föreställa sig att han har kommit för att stanna när man får hem honom.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!