• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

am: Kan det inte vara vanliga influensan som går?  usch så jobbigt med sjuka barn...

Såg precis på programmet Sofias änglar på femman som började igår, herregud vad jag grät.. dom hjälper familjer som verkligen behöver hjälp.. pappan igår hade en hjärntumör och han var en sådan fantastisk pappa som ville lägga all tid på att vara med barnen istället för att renovera.. men jag har nog aldrig gråtit så mkt under ett program tror jag..  

• start september

Smint, jättesmart. Funderar också på snösäsongen nästa år och ståbräda funkar eller om det är lättare med en dubbelvagn en kort period när det är snö...

• Fossing77
    start september skrev 2011-01-26 13:29:53 följande:

Telis, den här har vi, dock med snyggare blandare. Det var det bästa vi hittade till den skåpsbredden. Allt är relativt prismässigt, men jag har sett mycket dyrare också.

www.smarthem.se/6364/p/infallda-tva-diskhoar/.../

Hoppas så du mår bättre snart! Keldasoppa eller en kall smoothie? Glass brukar vara ett säkert kort, men inte så matigt.

Fossing, vad bra med lite Fragmin-erfarenhet! Jag tycker inte att det är stor grej än så länge, lite blå om magen men så här års spelar det ju mindre roll.

Man vänjer sig vid blåmärken och små knölar, även om de inte är så snygga direkt. ;) Jag tog i magen i början av graviditeterna, innan den blev så stor att det kändes läskigt, sedan växlade jag mellan båda låren och ibland i magen om jag inte hittade nåt bra ställe på låret. Hellre dem än en blodpropp till, det lovar jag dig. Det var inte skoj! Är det för att slippa trombos som du tar dem?
  • Lapinette

Vad pratar ni om? Blandare ... jösses, vet inte ens vad vi har för märke men den är helt ok och snygg men visst är den hög och stänker en del.

Själv har jag varit på lunch med en 4-5 månader bebis. Hon satt så snällt i mitt knä och dreglade medan jag hade mensvärken från "hell". Det kändes nästan som min livmoder "skrek" där inne i magen efter längtan. Nå väl. kompisen har fått världens snällaste tjej tror jag eller vad sägs om att hon sover från 21.00 till 09.00 varje natt?

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-01-26 13:37:57 följande:
    Vad pratar ni om? Blandare ... jösses, vet inte ens vad vi har för märke men den är helt ok och snygg men visst är den hög och stänker en del.

Själv har jag varit på lunch med en 4-5 månader bebis. Hon satt så snällt i mitt knä och dreglade medan jag hade mensvärken från "hell". Det kändes nästan som min livmoder "skrek" där inne i magen efter längtan. Nå väl. kompisen har fått världens snällaste tjej tror jag eller vad sägs om att hon sover från 21.00 till 09.00 varje natt?
    Jag tror den mamman ljög. Eller så går det över snart

Skämt åsido, lyckliga henne! 
  • Lapinette

AM - nej, hon ljög inte och den lilla tjejen var redan stadig och satt själv! Inget skrik, gråt eller gnäll heller. Fast kompisen vill skaffa en till asap och jag antar att man inte kan ha samma tur två gånger?!

• Ore

Maken var inte nöjd med alternativet löstagbar grej som ger  samma effekt, det kändes litet B enligt honom...

Jag tror dock att man ledsnar rätt fort på ljuseffekten, så jag skulle GÄRNA ha något som man skruvar loss den dagen, och så slipper man.

Funderar litet på den här som kompromiss http://www.moraarmatur.se/Produktinformation/Koksblandare/Mora-Styxx/Mora-Styxx/Mora-Styxx/

Men jag är inte helt övertygad om den, känns ganska krångligt med knappar att trycka på? Och tycker jag inte att kompromisslösningen är ett dugg bättre än hans lösning, så är det ju ingen idé...

• smint
    start september skrev 2011-01-26 13:32:05 följande:
    Smint, jättesmart. Funderar också på snösäsongen nästa år och ståbräda funkar eller om det är lättare med en dubbelvagn en kort period när det är snö...
    ja det är frågan, jag hoppas detta kommer funka.. det är ju inte så långa sträckor från dagis och till tåget och hem.. det jobbiga blir på mornarna när sambon skall lämna att han inte kan ta vagn.. inte förens jag kan ta lillebror i bärsele. Men men.. det löser sig nog

har en kollega som också fick ta sprutor mot blodpropp under grav. men hon tog nog inte fragmin utan något annat har jag för mig.. 
  • Ore

Lappis: Mina systrar har också fått sådana barn, som sover lääänge på nätterna... Jag som var helnöjd med att lillkillen redan vid 2-3 månaders ålder började sova längre och längre, 5-6 och ibland uppåt sju timmar i sträck!

Tror att syrran och hennes kille "tillverkade" sina tvillingar när deras barn ff sov som en ängel hela nätterna. Sedan tog det slut Synd för dem, mohaha {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!