• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Kapellösa: det låter ju lite som om du är gravid - lukt- & smaksinnet kan ju ändras fort ... Två veckor efter BIM kände jag definitivt de första symptomen: ändrad lukt och smak, trött, frusen , bl a ...

Jag läste in mig på dig nyss genom att klicka på Visa endast under din avatar ... Är det bebis på G så blir det kanske till att köpa ny brudklänning ...? Förmodar att en bebis inte är helt otänkbar med tanke på preventivvariant och halvplanerat bröllop? Grattis i så fall! Köp ett test - digitalt. Så vet du sedan. Kan fimpa och ni kan börja förbereda. Det blir bra! Kram!

• start september

Tack för alla tankar.

Jo, jag har förstått det som att fortsätta hela tiden  med sprutorna är det säkraste, vi vet vi ju inte varför det funkar om det nu gör det. Jag vet att flera läkare propagerar för det, men jag blev osäker på vad den jag har skulle säga - det är ju svårt att argumentera när man inte är medicinskt kunnig. Jag har lämnat lite blodprover och ett villkor för fortsättning är såklart att jag inte blir allergisk mot medlet eller att min koagulationsförmåga blir heltokig, då måste jag ju sluta. Men jag hoppas så att det ska fungera.  

• fru AM

Just det Start sept: grattis till bra VUL!!!

• Oupsie
    kapellösa skrev 2011-01-26 06:53:59 följande:
    (har en mycket konstig tanke om att man då skulle känna sig mognare, moderligare och "bara veta" samt vagga runt med ett harmoniskt upphöjt lugn). 
    , hihi, förlåt, men så har jag inte känt någon gång under graviditeten.

Håller med de andra, köp ett digitalt test. Själv tog jag apoteketes billigaste eftersom jag visste att det skulle visa negativt tyckte jag det var onödigt att köpa ett av de dyra . Nu blev det inte riktigt så, så dagen efter så var jag och köpte ett digitalt test i alla fall.
  • Oupsie

PB, BF är om 2,5 vecka, men igår kollade BM hur moget det var, vilket nog triggade igång en del sammandragningar. Imorgon ska vi till en läkare och diskutera en ev. igångsättning. Så vi får väl se vad som händer. Det är skönt att det händer något i alla fall.

Håller med de andra, när man läser dina inlägg känner man att du är mer positiv än tidigare och jag tycker att du är jätteduktig som kämpar så.{#emotions_dlg.flower}

• fru AM

Oupsie: det börjar närma sig Daisy-dags! Spännande med ev igångsättning! Det har vi väl inte haft så mång ai tråden eller har jag glömt?

Eftersom jag aldrig lyckats pricka rätt  så kan jag ju säga ett datum och en tid, så vet du när hon INTE kommer födas i alla fall: onsdag 2 februari klockan 9.15

• Ore

Jag kände heller aldrig det där rofyllda lugnet... Och jag vaggade inte runt, heller (Åtminstonde enligt en kollega, han menade att jag, till skillnad mot de flesta andra gravida, faktiskt inte vaggade någon gång. Och då jobbade jag ändå fram till 2 veckor innan BF...)

• Oupsie

Tinga, nä, magen känns faktiskt inte så himla mycket större. Mätte omkretsen, i vecka 30 var magen 97 cm, i vecka 32 var den 100, och nu när jag mätte så var den 102, för ett par dagar sedan fick jag den till 103 cm.

På tal om det så undrar jag hur det är med Muggles idag? För hon skulle till BM idag väl?

• MSW

Am: Jag blev igångsatt, men minns faktiskt inte om det är någon mer?

Sitter och pluggar idag.. Men det är juh så lätt att surfa in här heller på FB! *hopplöst* Har iaf fått ihop en sida text, och har nog skrivit färdigt om en av böckerna iaf! Sen BORDE jag nog läsa mer i den.. men det orkar jag inte riktigt.. Ska nog ge mig på nästa bok ist....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!