• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

*vinkar*

Har inte läst ikapp ännu (men hann igenom gårdagens maraton innan jag gick och la mig iaf!).

Äldsta och jag har tillbringat en timme i soffan tittandes på "Kören" på TV1 i kväll.
    Å himlarns rackarns så toksöt han är den lille körledaren (Gareth Malone) Tungan ute
    Söt som socker e han så vi sitter där i soffan och fånler båda två - det är kvalitetstid med vuxna barn det

Min enda input ang tvillingvagnar är att jag i dag snubblade på en...
    Blev lite trött i huvudet när jag var och handlade på stora mataffären (jag vet, det är dumt att handla på löningsdagen!) så hupp som det var så gjorde jag en tvärvändning och snavade rätt över vagnen ur vilken två MYCKET storögda barn tittade på mig!
    Gudars så dum man känner sig och den stackars mamman började be om ursäkt - vilket jag åtminstone lyckades hejda och istället be om ursäkt för att jag kliver rätt in i hennes vagn Skäms
    Minns mycket väl hur enormt mycket onda blickar jag fick när jag skulle bängla mig fram med en vanlig vagn en gång i tiden...

Är väldigt glad att jag inte hade handväskan med mig för då hade jag garanterat knockat ena barnet!

Nu läsa ikapp

• Oupsie

September, tack. Och jag tror jag läste någonstans att det ofta tar längre tid innan barnet fixerar sig hos omföderskor.

Smint, vi får kanske på samma dag . Men om jag ska gissa så tror jag att din bebis kommer innan Daisy. På fredag tror jag att han föds. Inte för att jag har varit så bra på att gissa dag tidigare, men jag testar igen .

• start september

Telis, det är en Intradiskbänk vi har också. Ligger lite bättre i pris än en del annat. Jag vill tipsa om att det inte bara behövs en större ho utan också en blandare som ger frigång för att kunna diska plåtar etc.

Vad bra att du fick peniciliin! Jag skulle ta svalgprov med dottern ca 8 månader i en vagn bredvid. Inte det lättaste att koncentrera sig på, huh. Tycker också det är bland det mer obehagliga.

• start september

Jag som tänkt syskonvagn långt innan vi syskonplussade första gången för 1,5 år sedan inser att det nu nog är förbi.

Dottern kommer omdet funkar vara drygt tre år, troligen slutat sova middag och vi förhoppningsvis ha fått en förskola närmare hem (ca 600 m). Visst borde ståbräda räcka? Så gör väl du Smint?

Inser att jag inte kommer gråta mindre om det här går åt skogen bara för att jag funderar lite framåt nu så nu tillåter jag mig. Har hämtat fram Mammapraktika och Bellaband till mina byxor också.

• Klockarbol
    passionsblomman skrev 2011-01-25 15:23:47 följande:

Hejom fejom!
    Jag är här men har inte alls läst ikapp. Jag håller på med en massa, allt från att vi försökte hinna städa lite i helgen mellan  skidor och handboll-det kostar tid att vara supporter -till att fixa hem all nyttig mat som ska finnas i kylen för att man ska kunna äta som vi ska, och så har det varit läkarbesök, kurator, provtagning och handbollsträning, skjutsa sambon pga bilbrist osv. Svisch svisch! Jag håller ju dessutom på att försöka få ordning på sömnen om en primär åtgärd för att komma på banan bättre, så jag har it evågat sätta mig på BT sent på kvällen när allt äntilgen är fixat. Då missar jag alla sovtåg.

Igår köpte jag en jacka och ett par allvädersvinterskor för sammanlagt 360 kr. Idag köpte jag två par jeans för sammanlagt 329 kr INKLUSIVE uppläggning på båda paren.
    Nu ska jag gå ut och gå en promenad i mina nya kläder innan det blir mörkt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hejom fejom tillbaka

Och stort Grattis till strålande fyndshopping!!! Precis så ska livet vara Hjärta
  • Ore

Oupsie: Hoppas att Daisys ankomst blir SNART!

Mugglan: Jag vet att din magkänsla brukar vara rätt så tillförlitlig, men jag hoppas ändå jättemycket att din oro nu är totalt obefogad... KRAM!

September: Tror det funkar bra med ståbräda, särskilt om inte dagis är så långt borta (Enligt erfarenhet från syskonbarnen)

Klockarbol: Bra att du inte hade handväskan med dig då

Nu: Sängen.

Lillkillen har varit kräkfri i två dygn nu, så imorgon blir första hela dagisdagen för honom

• Tinga

September - hurra! Och vad skönt att du fått lite signaler som gör att du känner dig åtminstone lite lugnare och mer förväntansfull. Tummar hålles!

Oupsie - vad fint ni gjort! Jag tyckte inte att din mage såg så väldigt mycket större ut nu i v. 37+3 än vad den gjorde på 29+0-bilden.

PB - just det, ja; grattis till shoppingfynd. Det finns en helt annan livsgnista i dina inlägg nu jämfört med för några veckor sen, och det är så härligt att läsa.

• passionsblomman

Tinga, TACK!
    Jag känner mig lite starkare faktiskt. Dels för att jag rent krasst hade värsta flunsan och nu har jag inte det. Dels för att jag känner att det är jag SJÄLV som tagit alla steg i att våga söka hjälp och stöd OCH att mina försiktiga tankar om vad jag vill att åtgärderna ska börja i för ände och bestå i, faktiskt fått medhåll, stöd och hejarop från teamet i vårdsvängen. *lättad*
    Jag vet inte varför man har så nära till litenheten, men jag känner så väl igen det Oupsie säger-att man är rädd att bli tagen för simulant, överkänslig, vek eller bara lat och utan råg i ryggen liksom. Så det är en stenbumling av väsentlig tyngd som faller av när man blir trodd och tagen på allvar och när de inte alls tycker man är sjåpig.

• passionsblomman

Oupsie, jag har försökt skumma ikapp maratonloppet som skrivits senaste dagarna, men kanske missat: när är det egentligen BF? För jag tycker det låter som om din kropp börar tala om att det är riktig slutfas nu? Men du kan kanske bli igångsatt också?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!