• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Godmorgon! Kapellösa: du har två saker att välja på, stoppa huvudet i sanden eller gå och skaffa ett test! du är juh gravid/ inte gravid i vilket fall! Bara du som kan känna om du vill veta eller inte.. Förresten, vill du påminna mig om vart i karusellen ni befinner er? *mitt minneär bra men kort* varför är det ett problem om ni gravida? (menar inte att provocera, bara undrar)

• MSW

Ja men jippi! Tlfnknappen fastnade och suddade ut det jag skrivit! Teknikens under! *himlar med ögonen* (---) tinga: vad bra! Insåg att det kunde låta lite klumpigt/ osmidigt! Så våra pojkar ligger så lika korrigerat? (har jag säkert reagerat på innan med.. ) kul! Hur länge håller man på och räknar korrigerat också?

• MSW

Godmorgon förresten! ;---) telis: hoppas penicillinet redan har börjat verka! (---) oupsie: fin mage! Och vad mysigt ni har fått det!

• smint

Godmorgon alla

Kappelösa: hej hej igen, köp ett test och kolla är mitt tips  

Dottern somnade tidigt igår så vi åt middag och bara satt och pratade länge som  man knappt hinner annars tycker jag. Sedan somnade jag på stört.

Muggles: Nja skulle nog inte säga att jag skulle ha ångest att vända bort barnet tidigt men jag tycker det är tråkigt. Kom på att Teutonia har ju en tvillingvagn också,
    www.mypram.de/Teutonia+Team+Cosmo+2011.htm

den har dom gjort om lite nu så den är lite mindre. Såg en på dotterns förskola som hade den nu. Och sedan kommer ju bugaboo med sin syskonvagn äntligen men vet inte när under året den kommer... 

• Liten med Mindre

´Morrn morrn!
    Kanske ska lägga min kommentar till dubbelvagnar oxå. Vi kör iCandy iPear, och den har väl som alla andra för o nackdelar.

+lätt o smidig, när jag lyfte av liggdelen så gick den ju in i AMs hiss oxå.
    +blir rätt platt i bilen
    +lätt att lyfta av ligg o sittdelar
    +framåt o bakåtvända lägen efter behag. Fast alla konfigurationer funkar ju inte praktiskt.
    +stabil så till vida att Mindre klättrar i o ur själv

-Du ser inte båda barnen utan att gå till sidan på vagnen
    -ganska liten liggkorg med konstig tvärslå över fotdelen (fast lilleman sov ju ändå på mage i den till 4-5 månader)
    -sittdelarna är såna där "böjda" = det går inte att ligga platt på rygg
    -suffletterna går inte jättelångt fram
    -bångliga regnskydd
    -måste lyfta av sitt/liggdelar och dubbeladaptern när du ska packa i bilen (fast det går rätt smidigt ändå)
    -ganska "korta" sittdelar, Mindre får ha benen hänga över fotstödet.
    -liggdelen är halvmjuk - håller sig inte helt uppe av sig själv - dvs du låter inte barnet sova i liggdelen på ex golvet

• Ore

September: Skönt att allt såg bra ut på VUL!

Kapellösa: Jag skulle också skuttat iväg och köpt ett test (och jag skulle också rekommendera att slå till på ett digitalt när du ändå är igång, värdelöst att försöka tolka plus och streck hit och dit...). Vare sig du är gravid eller inte, så är det ju bra att veta...

• Lapinette

Vad härligt september att allt såg bra ut!

Och vad härligt pb att du simmar i rätt riktning just nu.

Annars inte mycket nytt under solen mer än att jag idag tog med mig rätt linsdosa till jobbet och ja, tanten är här .. som vanligt.

• Liten med Mindre

MSW - hur gick cyklingen?

September - hoppas att du får slappna av snart och känna lite tillförsikt! Det ser ju positivt ut just nu i alla fall.

På tal om slappna av - vi har höga chefer här på besök från koncernledningen. Kul att se alla klä upp sig och labben blir städade. Bäst av allt - högsta chefen för ingenjörer på ett företag med 18000 är en kvinna. *gillar*

• MSW

Sept: faller in i kören, härligt att allt såg bra ut! Och skönt att de "lät" dig fortsätta med sprutorna, för visst funderade du över det? (---)jag beklagar tanten, även om du inte förväntade dig ngt annat!(---) liten: jodå, jag överlevde juh iaf! fast större delen av passet kände jag att "det här gör jag aldrig om" och tyckte inte jag orkade nått, men sen när jag hade klarat/överlevt sista pulstoppen (eller vad hon kallade det) så kände jag att jo men jag överlevde juh, så kanske vill testa igen.. Idag är största problemet att jag har så himla ont på sittbenen eftersom sadlen var hård!

• MSW

Tant biten i mitten var till lappis alltså.. Glömde visst skriva det

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!