• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Sweetan - det där spär på min bild av USA som en rätt galen rättsstat... hur rättssäkert är det där?!? galet!!

Telis och koko - krya på er-kramar!!

• Oupsie

Sweet, ok, det låter ju ganska godtyckligt det där. Förhoppningsvis får ni en bra advokat som kan hjälpa er och en vettig handläggare.

• Telis
    sweetstreet skrev 2011-01-25 19:46:36 följande:
    Heeej Telis!!!!

vinkar glatt  
    Hej hej!!

Vinkar glatt men matt tillbaka!

Hoppas att det går vägen med den där Green Card-ansökan! Det verkar vara krångligt, dyrt och oförutsägbart - inte tre egenskaper som främjar ens själsliga lugn precis.
  • fru AM
    fru AM skrev 2011-01-25 20:15:05 följande:
    Tinga: du frågade för ca femtio sidor sedan efter knoppar till killarna. Har du varit i en vanlig järnaffär? Våra häromkring har i alla fall riktigt bra sortiment av lite roliga krokar. Annars finns några sajter här:

www.missjuniversum.se/se/grp/klockor-krokar-k...

www.exmez.se/start5.html

www.barnparadiset.se/category.php?id_category...
    Tinga igen - glömde naturligtvis en av de bättre länkarna: http://www.inreda.com/products_find.asp?cID=84
  • Oupsie

Snorkis, om du smygläser, kom ihåg att du frågade om det var "bit-ihop-vännen" som valde det namnet som maken har haft som favorit ett tag. Jo, det var hon, men jag kommer faktiskt inte ihåg om vi nämnde det namnet för dem, eller om det har tillkommit som ett senare förslag. Jag har ju ett par andra namn som jag hellre vill ha, och maken börjar nog vänja sig vid ett av dem också. Det var mest lite surt att vi inte fick ta ett eget beslut. Men jag tycker ju att mitt förslag är finare ändå .

• kängu

Telis, tur att du inte besöker mig på jobbet så ofta Jag kör ner saker i halsen på folk titt som tätt

• kängu

Sweet, vad jobbigt och krångligt det låter med Green card ansökan. Hoppas advokaterna som ni ska träffa är bra och kan hjälpa er få till en så bra ansökan som möjligt. Och jag förstår att det kändes skitjobbigt när lilltjejen blev så ledsen

Mugglan, usch vad jobbigt med din oro KRAM!

• Tinga

Muggles – hittar ni en juste begagnad vagn redan nu så hade jag köpt. Vi hann inte köpa innan Piff & Puff föddes, och jag tyckte att det var ett stressmoment att försöka fixa vagn sen. Visst, vi kunde köpt en ny, men det var vi för snåla för.

MSW – nädå, jag tog inte illa upp; det är lugnt. Det skiljer ju lika mycket i absoluta tal mellan de olika kurvorna i diagrammet, så skillnaden mellan -2 och -1 är ju densamma som mellan -1 och 0. Vi är väldigt nöjda med att Piff & Puff hoppade från -3 till -2 och från -2.5 till -1.5 kurvor på senaste kontrollen. Det var en särskild kontroll på gastromottagningen, som var ungefär vid 2.5 års kronologisk ålder. Den vanliga 2.5-årskontrollen på BVC och Neo görs inte förrän i februari, när Piff & Puffs korrigerade ålder är 2.5 år. Vi är lite krångliga av oss. Nästa fredag ska de på lite större utvecklingskontroll hos psykologen på Neo. Hon följer upp alla barn födda före en viss vecka (vet inte vilken) vid 1, 2.5 respektive 5 års ålder.

Telis – skönt med penicillin; då bör du ju snart vara på bättringsvägen.

Sweet – skönt att GC-processen är igång nu. Hoppas att allt går bra.

Oupsie – det låter ju bra att tappen verkar vara på gång. Hoppas att det händer av sig själv de närmaste dagarna. Kram!

Muggles igen – åh nej, att det hela tiden ska vara nya orosmoln på himlen. Någon gång måste magen förstås växa, annars är det ju fel på det hållet, men jag förstår att det känns oroligt när det går för snabbt. Kram!

AM – tack för länkarna! Nä, vanliga järnaffärer har jag inte varit i; tänkte inte på det, som Peter Dalles uppfinnare sa.

• Tinga

Radbrytningar - vad är det för något? Fattar inte varför de försvinner ibland, trots att man gör likadant som alltid.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!