• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Hej Tittar bara in och säger att jag lever, grymt mycket jobb just nu. Är på väg till Norge på ytterligare en mässa nu, hemma på söndag förhoppningsvis. Hoppas allt är bra med er, har inte hunnit läsa ett ord sen i onsdag. Ha det!

• muggles

Tack till alla för input om BT + UJ!

• MSW

Tinga: Ah.. Då är jag med bättre (rolig/intressant sida som du länkade till förresten), jag tänkte om det skiljer 2-2,5 på min stora kille och dina killar så kändes det väldigt snålt tilltaget med standardfältet! Fast det känns juh inte som det skiljer SÅ mycket på dem iaf..(hoppas att jag inte uttryckte mig klumigt så att du tog illa upp, var nämligen absolut inte så jag menade..) Var ni på 2,5 års kontroll alltså? Är det ngn vaccinering då?

A blir juh 2,5 i slutet av februari och jag går och väntar på att vi ska få tid, nu har vi juh inte varit där sedan han var 1,5 så det känns lite kul att få gå dit..

• MSW

*vinkar till porchez som verkar ha fullt upp*

Pb: Hur går det med "ditt nya liv" nu när det gått några dagar till?

Här försöker vi också ta tag i en del kilon som smugit sig på.. Vi har juh inte gått ner allt vi gick ner innan A för att gå upp igen.. Så när vågen visade +7 kg sen innan A och alla kläder helt plötsligt var för små fick jag verkligen ångest.. Så nu JÄVLAR!! (-1kg förra veckan)

Och på tal om det, Vickan, hur går det för dig att hålla vikten nu efter trollet, amning och så?

Nu ska jag sätta igång en tvätt!

• Liten med Mindre

Msw - ang spinning, glöm inte att hämta andan på sadeln ibland. Man behöver inte spy av sitt första spinningpass som många tror. man måste inte heller göra allt instruktören säger, om det inte gäller säkerhet.

• Liten med Mindre

Telis - rektoskopi är inte skoj. Fast spola bihålor är värre. Fast det kanske räknas mer som ingrepp än undersökning?

• MSW

Liten: låter juh bra, då kanske jag till och med överlever..

• fru AM

Mugglan: men den där bloggen tog ju inte upp Phil&Teds e3 twin-vagn ju
    I den verkar det som om man har mjukliftar och de är ju inte svåra att koppla bort. Men nu ska jag inte tjata om det mer.

Vår tvättmaskin kunde inte lagas idag tyvärr det var någon reservdel som saknades givetvis. Det hade gått hål på en slang (!) vilket fick maskinen att stoppa pga översvämningsspärr ...  Får se om jag får den hel till helgen. Kan ju alltid stoppa in nerkissade pyjamasar i Yasuragis brevlåda med en lapp "vill du vara snäll och tvätta, stryka och vika dessa, jag hämtar under efftermiddagen". Vad tror ni?

• smint

tjohej

oj vad mkt att läsa, får läsa nogrannare ikväll

Ang tvillingvagn så tycker jag att det är så synd att både UJ och BT är bortvända från den som kör, och eftersom liggdelen ar ganska liten på UJ iaf så måste man ju vända bort barnen så tidigt..  Skulle jag få två barn nu eller tätt så skulle jag välja antingen babyjogger city select eller i candy

www.icandyuk.com/products_detail.php 

www.babyjogger.se/cityselect.aspx

tyvärr är dom ju ganska nya så det finns ju inte så mkt begagnat ännu..  Men just att du kan välja hur du vill ha dom sittande mot dig..  

AM: Jag tror du kan ha barnen vända mot varandra i bay joggern, har för mig att min kompis har haft sina 2 vända så dom ser varandra.. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!