• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

oupise: Härligt att det hänt lite iaf, hoppas det drar igång ordentligt snart {#emotions_dlg.flower}

• muggles
    fru AM skrev 2011-01-25 16:29:04 följande:
    Mugglan: men den där bloggen tog ju inte upp Phil&Teds e3 twin-vagn ju
    I den verkar det som om man har mjukliftar och de är ju inte svåra att koppla bort. Men nu ska jag inte tjata om det mer.
    Men det STÅR ju inget vettigt på sidan. Det står bara märket och att man kan hitta annonser på Blocket. Jag vill ha data: vikt, bredd, mm.

Smint: jag har aldrig fått ångest av att barnet åker framåtvänt.
  • Hattis

Är väl inte riktigt ikappläst men lufsar in iaf, trööött, men inte så trött som jag borde vara Obestämd.

Har inga barnvagnsråd men ett grattis till PB som har hittat så mycket billigt och bra och fixat så mycket

Ang. kost - Har snöat in på att kanske sluta med/dra ned på mackor, tror att jag äter alldeles för mycket bröd. Funderar på att byta ut mot fil, müsli, keso etc. Får se hur det går.

Oupsie - å, hoppas att det är på g snart!

Snorkis - Kram!

Sweet - Vad spännande!!! Och vad bra med två så att ni kan jämföra och minimera risken för att bli uppskörtade. Hoppas nu att det inte är allt för dyrt och krångligt. Heja er!  *väntar nyfiket på rapport efter morgondagen*

• muggles

Oupsie: låter lovande med tappen.

Själv har jag precis gått in i noj-stadiet igen. Har i 2v tid mätt magens omkrets (för att hålla koll så det inte sticker iväg) och det har stadigt varit 92 cm. Nu igår var det plötsligt 93 cm. Och idag tycker jag att magen spänner så där som den gjorde då vid nyår och nu var magen 94 cm

Iofs har jag inte gjort nr 2 idag pga järntabletterna men ändå...

Och så var vi på kontroll igår och då såg ju allt fint ut. Om jag skulle kräva en undersökning nu skulle jag nog bara verkar hysterisk... Vågar inte ens säga ngt till maken så han blir orolig. Gah!

Lika bra att hon med UJ-vagnen inte svarar för det blir väl inget behov av den ändå. Aldrig får man vara glad längre stunder

• Hattis

Mugglan - vad jättesvårt att inte oroa sig när det känns så där Växte magen snabbt förut också? Kram vännen!!!

• muggles

Hattis: ja iom att det bildades för mkt fostervatten så spände magen, det här hände vid nyår, ca 1v innan vårt RUL.

• fru AM

Muggles: är du säker på att du mätt på precis samma sätt hela tiden? Vad jag menar med det är ar att den kanske har vuxit normalt mycket under två veckors tid då du inte trott att den vuxit alls. Viss SKA väl magen växa lite hela tiden ?

Varför blir det mycket fostervatten när tvillingar har TTTS förresten - det har jag inte hajat riktigt? 

Det såg ju fint ut igår Mugglan! Kan inte omkretsen dessutom bero på barnens läge i magen? KRAM!

Smint: tackar som frågar - Hektor mår likadant forfarande. Halvrisig med halvhög feber. Hostar mer och mer Definitivt sjuk.  

• fru AM

(Det jag gillade med den där barnvagnsguiden var att man snabbt fick se alla olika märken som finns - sedan kunde man ju lätt googla fram mer om dem man var intresserad av.)

• Hattis

Har inga råd att ge Mugglan, bara en kram!

Och stackars Hektor.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!