• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Piggelin! Jag minns vad vi hade för musik på vårt bröllop och nu när jag lyssnat på den igen rinner tårarna.
    Mental stabilitet - hallå!? (Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag var gravid, men det är väl tröttheten...)

In- resp utmarsch: Birkalåten av Idenstam och A trumpet voluntary av Clarke. Sedan sjöng en kompis "Som en saga" av Shirley clamp.

• BrudSommar2006

Astrid lärde sig knappt vända sig, hon vände sig från rygg till mage ett par gånger vill jag minnas men aldrig åt andra hållet. Sedan helt plötsligt blev det ju inte aktuellt att ligga och sprattla på golvet längre.

• Fru E

Oupsie-åhhhh vad glad jag är för att det känns liiiiiiite bättre för dig *lockar på Daisy så hon kommer ut snart*

Nenne-vink vink!

AM-hoppas er plan att vräka Yasuragi lyckas!!

• nennesjuttioåtta

Parnassia – kul att jobbet känns så bra! Men huuuuh, stackars er också med kass nattsömn! Att de små inte frstår att det är så himla skönt att sova!

• _koko_

Just det, det viktigaste är ju att det är ordentligt fall i hon, vilket man kan tycka vore självklart, men den vi har på jobbet rinner det faktiskt inte bort ur över huvud taget. /// telis - Jag gör vågen för den barnläkarmottagningen vi ringde som gav oss alla tips. Vårdguiden var tyvärr inte mycket att ha...

• nennesjuttioåtta

*vinkar till EA* Mars är en bra månad för frysisar att tinas på! Vårsol och fågelkvitter! 

• nennesjuttioåtta

Oupsie – Hoppas Daisy är nyfiken på livet utanför snart! Och vad bra det låter med besöket på förlossningen, nu är det banne mig inte långt borta!

• _koko_

Parnassia - Kram! Sömnbrist kan göra den klokaste galen, lider med er! ///Nenne - Eftersom jag rörde mig i kvarteren kring malmskillnadsgatan den där dagen vågade jag inte ha alla attribut på mig.

• BrudSommar2006

Jag håller på och letar dels sommarsemestervecka och dels spahelg i höst och jag måste säga att Sverige är så jäkla värdelöst på att marknadsföra sig, man hittar aldrig någon information alls och man får googla ihjäl sig för att få fram något alls om någonting. I Skottland var man tokbra på att kräma pengar av turister, det var jättelätt att hitta information om var man skulle ta vägen men här är det verkligen skräp, suck.

Till i höst vill jag hitta ett ställe där man kan bada bubbelpool, helst kunna ta sig ut i uppvärmd del utomhus och helst också kunna simma lite för motionens skull. Var finns det ett sådant ställe?

Och ni som varit på det där Fjällnäs, på ett foto på hemsidan sitter det ju en kvinna i något slags vatten och med mössa på sig men på hemsidan går det inte att hitta någon information om något slags bad, där verkar det bara finnas bastu och massage typ?

• Parnassia

Bidrar till slut med våra vigselpsalmer och går sedan helt egoistiskt, och inte otippat, och lägger mig!

Nr 84 Vi lyfter våra hjärtan
    nr 201 En vänlig grönskas (Inte aktuell för er kanske )
    nr 411 Gud har omsorg om vårt släkte

411:an har en bra melodi tycker jag och alla tre är rel enkla.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!