• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

koko, ja det är helt galet vilket halsont jag har, och i öronen. Fast nu har jag kommit på att om jag tar Alvedon+Voltaren så kommer jag ner på ett lite mer normalt halsont under några timmar. Har iallafall fått i mig lite soppa ikväll, Keldas svampsoppa är riktigt god, tilloch med med halsont.

Förstår att det var läskigt med Lillebror i badet! Jag tyckte att det var tillräckligt läskigt när Televinken halkade ner under vattnet och jag ändå satt bredvid. Jag kommer aldrig att glömma hans klokrunda ögon av skräck under den sekund det tog innan jag fick upp honom.

• Telis

Parnassia, hurra för att första dagen är avklarad!! Grattis!

• Piggelin1

koko - fyyy vad läskigt! Kunde varit jag...

• Fossing77

koko - usch vad läskigt! jag brukar ta tre steg utanför badrummet ibland för att hämta handduk eller så. ska genast sluta med det...  nån som läste om mamman som lämnade sin 13 månaders ensam i badet för att spela Café World på FB? han klarade sig inte och hon åtalades tror jag... fruktansvärt!

• nennesjuttioåtta

koko – woaah, läskigt med badet! Det går så fort!  

• Tinga

Liten & Telis – jag var, precis som ni, inne på att har man bara en ho blir det besvärligt om man ska skala något eller hälla ut vatten, men den där lilla ynkliga hon är ändå inget vidare till sådant. Jag tycker isåfall att det skulle vara bättre med en lite större ho, där man kan ställa saker, men samtidigt hälla ut grejer ”bredvid”. Tror att det funkar bättre än en liten ho. Men som sagt, har man plats till två stora är det ju det allra bästa.

Muggles – Göta Petter; vilken dramatik! Tur att det inte verkar vara något vajsing. Och vilken superhelg ni verkar ha haft; både afternoon tea och middag lät verkligen supergoda. Kul att det blev så lyckat.

Piggelin – japp, mullvad var det här; har -8,någonting på båda ögonen. Jag ser typ 10 cm framför mig, sen är det bara blurr, så det första som händer på morgonen är att glasögonen åker på och det sista som händer på kvällen är att de tas av. Idag har jag faktiskt beställt sådana där månadslinser som man inte tar ut; tänkte testa och se om det funkar. Har vanliga endagslinser,  men är t o m för lat för att använda dem, även om det inte är någon tvättning alls.

Cicci – aha, så Roffe heter samma som Puff!  Det finns ju inga bilder av FruLlans barn i galleriet, så därför känner jag heller inte till deras riktiga namn. FruLlan – skärpning!

Snigeln – usch vad trist att det känns som att det går bakåt på insomningsfronten. Har tyvärr inga tips, men bidrar med mina sympatier iallafall. Kram!

Koko – vad skönt att Lillebrors mage är på banan igen. Piff & Puff är förresten i ungefär samma storlekskategori som Conny. Nu har ju de haft en annan resa än Conny, men det finns iallafall fler barn i samma storlek.

Oupsie – skönt att besöket på förlossningen var bra, och att du känner dig bättre nu.

Parnassia – skönt att du iallafall ser ljusglimtar, både i form av att det verkar gå på rätt håll med Lillas sömn, och att jobbet verkar bra. Värt att fira med bubbel! Kram!

Jag har en fråga också förresten, till Google-glada eller andra; var kan man köpa roliga dörrknoppar till garderober? Både Piff & Puff skulle behöva lite roliga sådana. Jag vet att Indiska förut hade färgglada sådana, med olika mönster på, men när jag kollade häromdagen hade de bara trista i metall. Någon som vet någon annan butik (eller webbutik) som kan tänkas ha sådana?

• Piggelin1

Mugglan,
    In: A trumpet voluntary, J Clarke
    Ut: Trumpet Tone, H Purcell

• Telis
    Telis skrev 2011-01-24 21:46:14 följande:
    Förstår att det var läskigt med Lillebror i badet! Jag tyckte att det var tillräckligt läskigt när Televinken halkade ner under vattnet och jag ändå satt bredvid. Jag kommer aldrig att glömma hans klokrunda ögon av skräck under den sekund det tog innan jag fick upp honom.
    Nog för att Televinken är exceptionellt klok så menade jag förstås klotrunda ögon och inte klokrunda.
  • nennesjuttioåtta

Piggelin - misstänkte att du hittat den sidan, den är ju klassisk. Men undrar vad vi hade för psalmer..?!? Solosånger hade vi Nils Ferlin "kärleken kommer, kärleken går..:" vad den nu heter, och Elin Sigvardsson "Lyckorus" iiihiihi

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!