• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Jag tror att jag har den där boken för övrigt men jag har hittills inte kommit så långt att jag öppnat den. Började läsa Morgan Allings bok i förrgår och blev tvungen att läsa ut den på en gång så igår var jag klar med den. Så otroligt sorglig.

• BrudSommar2006

Oupsie, vad bra att det känns lite bättre! Är det imorgon första försöket att känna på tappen ska göras?

• _koko_

Muggles - Låter jätteläskigt med sammandragningen, men så skönt att allt ser bra ut! Jag trodde att sammandragningar generellt hette braxton-hicks på engelska (har inte läst sweets inlägg)? Håller med om regnsensor forresten, induktion har vi inte ännu.

• Piggelin1

Kraaaaam till Snaily Hoppas hoppas att det blir bättre snart.

AM & Sweet - fnissade lite åt att ni glömt musiken på era resp. bröllop Men förstår samtidigt att du blev lite sorgsen, AM. Det skulle jag med blivit. Tror inte att jag är i riskzonen för bridezilla jag heller, vi kör ju rätt kort planeringstid/ledtid för vårt bröllop. Bokade lokalen början av nov, gifter oss i slutet av feb. Funderade på & pratade klänning ngn månad tidigare, med hon som ska sy, men annars gör vi det mesta nu dessa månaderna mellan nov & feb.

Mugglan, på tal om regnsensor - vi ska ju lämna tillbaka vår tjänstebil i slutet av feb & köpa loss en beg. tjänstebil. Backvarning är ett absolut måste i den bilen, det vill jag verkligen inte vara utan när jag väl vant mig!

• Blivande fru L

Snaily - Det låter som att du gör allt rätt! Det där kan verkligen göra vem som helst tokig! Boken du fått tips om hjälpte mig varje gång sonen hade en jobbig period, det stämde på pricken. Den kommer inte att få Yngla att sova, men någon slags förklaring till beteendet kan vara skönt! Dessutom får man en uppskattning om hur länge eländet kommer att vara (för den fasen). Kram!

Om sömn - Jag har kompisar som blivit frälsta av den här metoden: http://www.eckerberg.se/be/index.html Till skillnad från AW menar den här mannen (barnläkare) att barn ska lära sig att somna själva och därmed också kunna somna om själva när de vaknar på natten. Jag är inget fan av metoder men något kan man ta till sig och använda efter eget förnuft. Jag tycker att mycket av hans teorier låter vettiga.

Muggles - Vad obehagligt med smdr i fredags! Förstår att du blev rädd. Kul att du känner sprattel från både Ada och Beda!

Telis - Hoppas halsflussen går fort över, det är hemskt när man har så ont att man inte kan äta.

Sen var det nåt mer jag skulle kommentera också men det har jag förstås glömt. Säger god natt i stället!

• Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-24 20:42:36 följande:
    Jag tror att jag har den där boken för övrigt men jag har hittills inte kommit så långt att jag öppnat den. Började läsa Morgan Allings bok i förrgår och blev tvungen att läsa ut den på en gång så igår var jag klar med den. Så otroligt sorglig.
    BS, den har jag tänkt läsa, men tänkte vänta tills den kommer i pocket innan jag köper den. Minns när han var sommarpratare häromåret - så himla sorgligt, men grymt att han kommit igenom alltihopa med förståndet i behåll & kommit så långt.
  • Blivande fru L

Oupsie - Roligt att höra att du känner dig lugnare. Visst känns det bra när någon lyssnar på en - på riktigt!

• _koko_

Vi är fortfarande sjuka, men lillebror har iaf ÄNTLIGEN blivit bra i magen!! Laktosfritt, så lite gluten som möjligt, bara kokt mat och sempers magdroppar var receptet. Vi kör Laktosfritt ett tag till för säkerhets skull men hoppas att det är över nu. Puh!

• _koko_

Piggis - Av mig kan du ju inte få några bröllopstips. /// AM - Har glömt tacka för reatipset, det fanns verkligen hur mycket som helst på Zara! /// Hade 3-årskontroll med Conny i förra veckan. 13kg... Som tur är följer han sin egen kurva iaf...

• Telis

Oupsie, åh vad skönt med ett bra besök på förlossningen! Nu är du verkligen på slutspurten!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!