• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

På tal om afternoon tea förresten så kan jag tipsa alla stockholmare om afternoon tea på hotell Lady Hamilton i Gamla Stan - hemskt trevligt och gott! Vi rullade hem och behövde inte äta mer den dagen.

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2011-01-24 21:50:14 följande:
    Nog för att Televinken är exceptionellt klok så menade jag förstås klotrunda ögon och inte klokrunda.
    Han hade väl precis klurat ut archimedes princip och så plockade du upp honom helt brutalt.
  • nennesjuttioåtta

ååh afternoon tea, låter alldeles alldeles... underbart! 

• Piggelin1

Tinga, mina linser är -11,5, glasögonen ännu mer, minns dock inte vad, -13-14 ngnting tror jag. Jag testade sådana månadslinser för några år sen & det funkade kanon i början - var ju rena drömmen att SE när man slog upp ögonen på morgonen (måste ju veta exakt vart jag lagt glasögonen innan jag somnar, annars hittar jag inte dem) - men sen blev det tyvärr bara grumsigare & grumsigare i ögonen, så jag fick tyvärr lägga av med dem. Hoppas det funkar för dig! Kanske skulle esta på nytt här, lite produktutveckling borde det ju varit på dem de senaste åren?

• muggles
    Fru E skrev 2011-01-24 21:13:28 följande:
    Induktionshällen är guld värd, har bara fått lära oss den hårda vägen att man numer inte hinner göra sysslor medan man väntar på att plattan ska bli varm
    Jag är också med i den klubben
  • Fossing77
    muggles skrev 2011-01-24 21:55:58 följande:
    Jag är också med i den klubben
    Första gången försökte jag strimla kycklingfilén medan smöret smälte i pannan... Jag fick ta av pannan och börja om smältningen EFTER jag strimlat pippin... He he!
  • Piggelin1

Mmm, afternoon tea - vill också ha! Vad mysigt med Thorskogs slott förresten, Mugglan! Mina gssningar var fel förresten - när du nämnde Afternoon tea i fredags tänkte jag på Toftaholm resp. Gässlingen(Skanör-Falsterbo) - men tji fick jag!

• _koko_

Fossing - Finner inga ord... /// tinga - Ja, man får ju titta på barnen och inte vågen. Kram! Och jag får nyhetsbrev från WWW.blaelefant.se som har rea just nu och skriver om låd/dörrknoppar. Fast jag har inte kollat knopparna så jag vet inte om det är något att ha.

• muggles
    Piggelin1 skrev 2011-01-24 21:50:10 följande:
    Mugglan,
    In: A trumpet voluntary, J Clarke
    Ut: Trumpet Tone, H Purcell
    Ja när jag såg Parnassias inlägg med A trumpet voluntary så kom jag ihåg att den hade vi nog Men den andra hade jag saligen glömt... Tyckte det var rätt trist nödvändigt ont att välja in- och utgångsmusik, var mkt roligare att välja den andra musiken.
  • Fossing77

Min karl må reta gallfeber på mig ibland, men med lilla dottern på armen i soffan lekandes tittut medan hon strålar och flirtar hejdlöst med små gurgel är ändå en hyfsat hjärteknipande syn... Hjärta

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!