• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Snorkis, funderade på innan idag när det var dags för ert RUL. Skickar en stor kram! Hjärta

• Tinga

Koko - supertack för tipset om Blå Elefant; där fanns flera fina knoppar. Perfekt!

Snorkis - *återgäldar dina härliga kramar* Hoppas att RUL går bra, och jag ser fram emot att du kommer tillbaka till tråden igen.

• nennesjuttioåtta

koko - finns det extra attribut till pimp-pälsen alltså? Är det en sån där stor skylt "Plankstek 89:-"?

• BrudSommar2006

Telis, det måste ju inte vara bubbel i utomhusdelen, men ja, jag hade nog tänkt mig att åka aningens längre än så!

Nenne, tack för länkarna! Ska gå igenom dem noggrant. Den där allmänna spasidan hittade jag också men sedan begrep jag mig inte på hur jag skulle få fram något vettigt från den. Välja del av Sverige vill jag inte för jag vill hitta rätt spa först. Hur var det med Fjällnäs, sitter hon på bilden i något slags vatten eller inte?

• nennesjuttioåtta

Oupsie – vilken vecka är du i nu? Det där med att de kommer när de är klara ger jag inte mycket för, Pricken var ju överkokt, så hoppas de sätter igång dig snart!

• nennesjuttioåtta

BS - det ser ut som hon sitter i en utomhuspool!

• Tinga

Muggles - Angående vagn, så har vi en Urban Jungle, som vi på det hela taget är mycket nöjda med. Åtminstone när vi köpte vagn var Urban Jungle  den smalaste, lättaste och nättaste bland tvillingvagnarna, så så fort man ska transportera den någonstans eller ska in i affärer och liknande är den oslagbar (i förhållande till andra tvillingvagnar alltså; den är ju ändå större och tyngre än en singelvagn). Jag rekommenderar den därför. Ska ni köpa begagnad är mitt tips att köpa en vagn som använts som syskonvagn och inte som tvillingvagn, för syskonvagnar används oftast mycket kortare tid (inte så lång överlappande tid som två barn behöver åka vagn).

Vi har inga planer på att byta till någon annan vagn, för jag har svårt att tro att någon annan skulle vara mer lättkörd och samtidigt lika robust. Jag använder ju den till att springa med också, och det funkar fint.

När vi köpte vår vagn valde vi separata liggkorgar, för att kunna ta loss dem och ta med dem in i lägenheten, men hade jag valt idag hade jag köpt en tvillingkorg istället. Anledningen är att fastsättningen av liggkorgarna är såpass krånglig i mitten av vagnen (eftersom man har två korgar är det ju lite svårt att komma åt), så man kan ändå inte ta av dem lätt och smidigt. Då känns en större korg mysigare för två barn. Dessutom varar den ju lite längre, eftersom ingen plats försvinner i mitten, till mellanväggar och stång, som när man har två.

• Piggelin1

Nenne - vad vägde Pricken när han var två månader? Funderar på om lilleman ligger honom i hasorna

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!