• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Hurra för Lillebrors mage! *gör vågen*

• Piggelin1

Jamen just det - det var ju du AM, som tipsade om Zara, så att vi gick dit i fredags & hittade de jättefina plaggen till A - tack, söta du

Tips till er som är gravida eller söker amningskläder - jag halkade precis in på denna siidan, som verkar ha total utförsäljning, 40% på allt.
    www.4mom.se/Default.aspx
    Är på jakt efter lite roligare underkläder, däribland en amningsbh som funkar under klänningen - fick tips om märket Hot Milk, som ska ha amningsbh's som är lite roligare. Fast på 4mom verkade de inte ha så mkt att välja på av det märket. Hittade en uk-sajt, aknske ska testa att beställa därifrån, pundet är ju bra just nu.

• _koko_

Diskbänk - Vi har en från Franke som är smart tycker jag. Den har en stor trekantig ho och en mindre, också trekantig, till höger och lite avrinningsyta uppe till vänster. Dvs totalt sett är den nog som en normalstor enkelho.

• Fru E

Ohh köksrenovering!

Vi valde en Intra ho som är svängd i ovankant, en stor och en mellanstor ho fungerar perfekt då den lilla hon är lagom liten eller vad man ska säga.
    Induktionshällen är guld värd, har bara fått lära oss den hårda vägen att man numer inte hinner göra sysslor medan man väntar på att plattan ska bli varm

Hattis-du frågade om tidigare om vi ska försöka igen och visst ska vi det även om jag inte ser framemot det varje dag. Tänkte köra igång i mars när våra födelsedagar och bröllopsdag är över så det inte finns några stora aktiviteter inplanerade som bidrar med en massa stress och oro utöver den vanliga då
    Just nu strular kroppen som tusan, tanten kom kring den 7 januari (6 veckor efter ma) och fram till dag 13 var det lugnt sedan dess har jag mellanting mellan spottings och tant varje dag så med andra ord ingen äl. Känns inte som om kroppen är i balans precis men den bättrar sig väl fram till mars förhoppningsvis. Annars byggs alltid slemhinnan upp med progynonet skulle jag tro och bli redo......

• nennesjuttioåtta

hojhoj! Idag har vi varit på BVC och fått vaccination och 5-månaderskontroll. Han grät inte alls när han fick sprutorna, men rösten ökade markant i styrka när han pratade. Babababab BABABAAAABAAAAA babababba ... Pricken har planat ut på viktkurvan så han har ännu inte passerat 9 kg utan vägdes in på 8,75 kg. Men han har ju att ta av så det var ingen fara, hehhe. Idag efter en stödvila i soffan så låg Nancy med oss och sen satte hon sig bredvid Pricken så han fick klappa. Eller klappa var väl inte rätta uttrycket. Butta och daska till är väl mer korrekt. Men hon härdade ut och sen slickade hon honom på huvudet.
    Mugglan – oh shit, vad läskigt med mega-sammandragningen! Vilken härlig tjej Moa är som var så sansad och hjälpsam!
    Piggelin – Pricken kan inte vända sig åt något håll, bara om jag ger en yyyyyttepytteliten knuff eller låter honom dra i min hand så snurrar han runt. Däremot kan han sitta sen två veckor tillbaka och det är ju tidigt. Men vi övar... In- och utgångsmusik hade vi knätofslåtar (brudmarsch) från vår respektive hembygd. Det kanske finns något hos er med? Jag gillar ju Bach annars, Jesus bleibet meine Freude. Den här otroligt vacker. kyrkomusik.se/
    Snaily –  Stackare, det låter skitjobbigt! Jag har också den där boken de tipsar om, det har stämt väldigt bra här med! Men som sagt, det hjälper ju inte mer än att man får en förståelse att det är mycket som händer och att det blir kaos för dem. 

Kanske var bra att jag gick över tre månader med Pricken, eller vad det blev till slut. Tror det underlättat på många plan att han var (är) så stor för sin ålder. Men det är som sagt enbart tur, ingen skicklighet (om jag inte är jävligt händig på att knipa).

• nennesjuttioåtta

what else...
    Hoppas Televinken slipper få ont längre, att det är en fas! Och Telis, hoppas det halsonda går över snart!!!! 
    AM – Yassåru, vräkning på gång, håller tummarna!!!!

• Parnassia

Hej allihop!

Tack för kramar och för att ni tänker på oss!
    Första dagen på jobbet gick hursomhelst bra, jag tror att det kan bli jättebra detta!
    Men natten till idag var den värsta ever! Lilla stökade runt mellan 00-04 typ och sov max 30 min pass.  Det känns fortfarande OK dock med vårt kämpande för vi tycker att vi ser tendenser till att det blir bättre ibland. Men snart måste resultaten visa sig ordentligt för att vi ska orka/vilja fortsätta. För annars känns det bara som ett dåligt experiment där Lilla är försökskanin.
    Turas om på nätterna gör vi. Vi har sovit varannan natt i gästsängen på kontoret i snart 3 mån.
    Nu har hon fått feber och halsont/heshet också. Och jag har superont i halsen också. Är inte Lilla bättre imorgon får de åka till VC.
    Jag och maken taggar/myser/bondar/kurerar med lite bubbel i glasen ikväll för att åtminstone palla den här veckan.

Kram på er! Ingen nämnd och ingen glömd!

• Piggelin1

Oupsie, lät som ett bra besök idag - gott att höra!

På tal om ingångsmusik, stötte på denna gamla favoriten i förra veckan. Man blir så glad av den

• Fru E

Snaily-har inga bra råd att ge men det ville du inte ha tror mest på att göra det ni redan gör och försöka att härda ut så Yngla får in rutinerna

Mugglan-inte skrämmas så med sammandragningar inga A&B på många veckor så det så!

Ingångslåt kommer inte ens jag ihåg vad vi hade men sista låten till solnedgången var Fly me to the moon

• nennesjuttioåtta

HUrra för Lillebrors mage! Och förresten Koko – det här tänkte jag säga för länge sen: jag är lite besviken på din pimp-päls. den var ju hur fin som helst, jag hade sett en svart och lila, långhårig, kedjor och lite lätt doft av.. rökelse framför mig.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!