• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

BS - den där portalen verkar ändå inte ha alla så skit i den

• _koko_

Tinga - Kul! Jag har beställt därifrån och det har funkat bra. /// Nenne - Du tittar väl på fråga olle-dokumentären på femman nu??

• nennesjuttioåtta

Piggelin – 7 v och 4 dagar vägde han 6920 g och 62,5 cm lång, 9 v och 5 dagar vägde han 7320 och 64 cm lång. Heja Lilleman!

• nennesjuttioåtta

Koko – Nä, här är det nyheterna, just nu har de morfat rösten på någon som pratar skånska. Gjorde det inte så lätt att förstå vad hon sa . Låter intressant med fråga Olle! För lite snusk these days. 

• _koko_

BS - Jag ska ju till högbo bruk nästa helg efter tips i restråden (från Nenne och Snaily ) men jag är lite oskuld inom det här området så jag har inga egna tips att komma med...

• nennesjuttioåtta

vafan här hänger man inte med för fem öre, det är ju fråga olle som är på tv HAHAHAHHAHAHAA

• BrudSommar2006

Nenne, ja visst ser det ut som om hon sitter i en utomhuspool men varför skriiiver de då inte något om det. Bah!

• nennesjuttioåtta

på vår tv alltså (tyckte väl det var skumt att det var någon i stringtrosor på nyheterna med smurfröst men jaja)

• _koko_

Nenne - Intressant, nyheterna har samma inslag som fråga olle alltså!

• BrudSommar2006

Aaaaaahhh, jag vill åka till alla ställena jag fick länkar till. Måste ha massa barnvakt framöver, hur lösa detta nu då!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!