• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Åh jag är också väldigt träningssugen! Var ute och sprang igår morse, får se om jag vågar mig ut idag för jag mår rätt illa

• BrudSommar2006

Kängu, bara tanken på att man kanske ska bli kräksjuk gör ju att man mår jätterisigt! Usch, stackare.

• kängu

Nu mina vänner ska jag peta i mig lite lunch, kram!

• fru AM

Snokis: såg du mitt tips om Stokkespjälsängen (som kan bli juniorsäng och soffa sen)? På hjul! http://www.smartson.se/test/familj-fritid/barn/guide_-_9_spj%C3%A4ls%C3%A4ngar.html

Håller i vanlig ordning på och råddar trerättersmiddag ... Hektor sov sina vanliga 45 minuter och är nu med och gnäller i köket och sparkar runt 100 stycken plastmuggar (vad tilåter man inte för att få fria händer)

Lördagspuss på alla! 

• Vännerfan

AM, Vilken smart säng! Och Stokke gör ju saker av erkänt bra kvalitet. Jag hade inte läst ikapp, så jag hade missat den.

Gjorde ett försök till ikapp-läsning nyss, men det går bara inte för det är för mycket. Så jag skippar fler kommentarer, för det känns som att det kan bli så himla fel när man kommenterar för sent utan att ha läst allt och mitt i nån annan diskussion dessutom. Men jag är övertygad att ni klarar er utmärkt utan mina tips/kommentarer, mohahhahahah!

Och nu rev lill-prinsen ner telefonen för sjuttielfte gången i ordningen. Jag ska nog inte sitta vid datorn alls.

Iaf så blev det inget zumba idag, för det var fullbokat. Fick gymma i stället. Blä-tråkigt.

Måste bara fråga hur det gått/går för Hattis också!

Har noterat v22 för Mugglan. Måste skriva in i kalendern när milstolparna 28v och 30v är.

Åh shit, nu RINGER han på telefonen också!.........................

Kraaaaam!

• Parnassia

Vänner! Visst kan man översomra amaryllis. Det har jag gjort med lyckat resultat flera gånger. Men det är svårt att få dem att blomma om till nästa jul , det brukar bli januari/februari istället. Men i vilket fall sköter du den som en vanlig krukväxt from nu tills det blir så varmt ute att du kan ställa den ute. Då bär du ut den i trädgården och låter den bo ute tills frostrisken är överhängande. Då tar du in den och ställer den mörkt och svalt och låter den vissna ner. Låt sedan stå nervissnad ca 8 veckor och sedan tas den fram igen och vattnas lite. Lycka till!

• Parnassia

Vi har spenderat fm i solen i pulkabacken med min syster och hennes barn. Underbart!

• smint

sådär nu har vi varit ute en sväng och handlat också.. när jag kom till fiskdisken så sa han bara att jag inte var den första som kommit in med räkor under dagen så det var ju skönt att det inte var min känsliga näsa som det var fel på.. det verkar ha varit något generalfel hos leverantören.. Men fattar inte hur dom som jobbade i disken inte kunde känna något igår??  Men vi fick tillgodo kvitto så det gick ill notan istället. 

Köpte ett memory på bokhandeln så när T vaknat nu skall vi testa och spela.. Jag och sambon har spelat redan  
    Fick förövrigt ett roligt spel i julklapp av jobbet, sybarit som handlar om mat, dryck och vett och etikett. Har inte spelat ännu men det verkar kul

BS: Det kommer gå superbra i skidskolan. Vi satt årecis och pratade om nästa vinter om vi skall boka in mig och dottern på skidskola, sambon kan åka men jag kan absolut inte..

Kängu: Hu stackare med kräksjukan, men om det är så länge sedan han kräktes så kanske hans del är över...

Vänner: haha det där med telefon och barn alltså, vet inte hur många gånger T ringt upp med min telefon.. Så pinsamt.. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!