• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Tinga - jag har två fredagsgourmet hemma. Den gamla gillar ja mycket och den nyare tilltalar inte alls. Vet inte varför. Ikväll är en av makens matdgar men det kommer ju en dag imorgon med.

• passionsblomman

Lappis, ja de där böjda, hårda skalen är ju hopplösa! Vi köper mjuka bröd, och då är det ju plötsligt inte taccos längre vad jag förstår, fast vi kallar dem det ändå. -Åh visst 17! *tar fram den rivna osten ur frysen*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Bara för att komma i lite fredagsmood
    ">

... you got to show me love!

• sweetstreet
    Telis skrev 2011-01-21 06:37:18 följande:
    Ja du, varför tycker jag om rött men inte lila? Jag kan inte motivera alla tycker-om och inte-tycker-om. Men, utan att ha träffat någon, så är Harriet för mig en hennafärgad, förgrämd och bitter kvinna i 50-60-årsåldern som har hes röst av för många cigaretter. Man tycker olika helt enkelt - Snorkis tyckte ju att det var taskigt med Britta men jag tycker att det är lite smågulligt, även om jag själv aldrig skulle döpa mitt barn till det.

Hahahahaa! ursäkta men det tyker jag var HUMOR!!!

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-01-21 12:14:14 följande:
    Smint: Jag tänkte tipsa om Snigelspelet och såg att BS också gillade det. Annars är Memory mycket bra just för 3 åringar - och det  finns ju en uppsjö olika varianter, fabrikat och prisklasser på det. Bäst är väl ett med tydliga bilder och till exempel roliga djur på. Livia spelar fortfarande Memory varje kväll med sin pappa. Fast nu har de tydligen börjat varva med ett lätt logikspel som heter Vem där? (egentligen för lite större barn, men det funkar för henne) 

En favorit på makens iPad är just nu animal memory som lilla tjejen blivit riktigt duktig på faktiskt!
  • sweetstreet

NU är jag ikapp!!

SNYGGA klockor allihop! Jag gillar sådana där stilrena saker.
    fast själv har jag inte haft klocka på flera år nu. Kollar alltid mobilen.....

• smint

ja kan ju ladda ned ett memory till ipaden, min pryltokiga sambo har en sådan här hemma...

Hmm tog precis ut räkpåsen ur kylen och öppnade den(färska)  men det kom en liten unken doft, skall man våga äta dom tro... luktar lite som om man glömt ett räkskal framme lite för länge.. Men han tog dom direkt ur disken när vi var där i morse... blir man väl magsjuk av det istället... sambon får bestämma när han kommer hem..

• sweetstreet

Mugglan,
    ja mitt namn var ju supervanligt när jag växte upp. Men visst nu är det inte så vanligt. Jag gillar egentligen mitt namn och sedan vi flyttade hit är det verkligen SKITBRA att ha ett namn som folk kan uttala!
    Makens namn är ju inte svårt att säga men eftersom folk inte "hört" det här så blir det alltid fel. ett tag kallade han sig ofta för ngt annat när han t ex bokade bord för att slippa bokstavera och krångla...

Ditt och Telis namn känns som det var vanligt i Norrland!! För när jag pluggade i umeå så fanns plötlsigt hur många tjejer som helst med ert namn i min kurs!!!!
    Innan hade jag abra känt 2 stycken som var ungefär jämgamla med mig.
    Jag gillar ditt namn men när vi funderade på namn tilll dottern valde vi verkligen aktivt att inte ha någa icke-engelska bokstäver i namnen just för att det blir så krångligt här. 

• sweetstreet
    smint skrev 2011-01-21 17:39:15 följande:
    ja kan ju ladda ned ett memory till ipaden, min pryltokiga sambo har en sådan här hemma...

Hmm tog precis ut räkpåsen ur kylen och öppnade den(färska)  men det kom en liten unken doft, skall man våga äta dom tro... luktar lite som om man glömt ett räkskal framme lite för länge.. Men han tog dom direkt ur disken när vi var där i morse... blir man väl magsjuk av det istället... sambon får bestämma när han kommer hem..

ÄT INTE ÄT INTE ÄT INTE!!!!!!

Med kräknatten förra fredagen i färskt minne säger jag hellre kasta än chansa!!!!! 
  • smint
    sweetstreet skrev 2011-01-21 17:54:27 följande:
    ÄT INTE ÄT INTE ÄT INTE!!!!!!

Med kräknatten förra fredagen i färskt minne säger jag hellre kasta än chansa!!!!! 
    ja vi låter bli det, skall lämna tillbaka dom i morgon.. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!