• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Fasen, nu tappade jag bort vilken sidan jag var på. Ja ja, vi ska nog ändå iväg och handla en sväng nu. Amaryllisen i köket börjar äntligen ge sig för att ge plats åt lite tulpaner. Amaryllisarna på barnens rum står dock fortfarande och har knoppar t.o.m. Nästa år ska jag köpa tidigare. De är ju så himla fina, men såhär års uppskattar man dem ju inte lika mycket som i december.

• Lapinette

smint - vilket minne du har! Ja, det var min chef som fick cancer. Han operererades förra året och allt har hittills gått bra.

mugglan - härligt med ny klocka! Jag fick ju också en typ i 40-års present. Det blev ju lite "spontant" en varsin klocka på Omega precis innan planet gick från NY. Maken gjorde en mycket dålig affär men vi är båda jäkligt nöjda (trots priset). Min make skulle inte heller våga köpa en utan att jag fått tycka till ... dock valde han förlovningsringen själv och den älskar jag över allt annat.

• fru AM

Kul med nya klockor! Jag fick en klocka på julafton - fast det var ingen julklapp utan en försenad "Hektorpresent" - så nu har jag lite fler brillisar i handregionen

• Lapinette

och min make drog en lättnadens suck över att jag inte ville ha briljanter i klockan.

• fru AM
    Sjöö Sandström

Fast min klocka är större - urtavlans diameter är större på ngt vänster. Detta är enda bilden jag kan hitta.
  • BrudSommar2006

AM, ja visst ja, så var det! Nu minns jag varför vi valde Astrid!

Astrid älskar att vara ute, redan i förmiddags kom hon släpandes på sin overall men då var det nästan sovdags. Så fort hon vaknat och vi ätit lunch gick hon och hämtade overallen och sin mössa och sedan stod hon och pekade på vagnen så det var bara att gå ut en sväng, hade tyckt lite synd om henne annars. Hoppas att maken och Iris kommer hem snart också, börjar få lite tråkigt. Fast om någon timme är det ju sovdags igen för Astrid så då kanske man till och med skulle slå till och börja läsa julklappsboken.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-21 14:09:33 följande:
    AM, ja visst ja, så var det! Nu minns jag varför vi valde Astrid!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!