• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Ni andra som haft missfall, fick ni er vanliga cykel tillbaka
    Tanten kom efter 6 veckor och nu borde jag vara på dag 15 men har liksom förra månaden lite dripp på pappret mitt i nu och sedan försvinner det och är som vanligt tills tanten kommer. Känns inte så hoppfullt att få äl och lyckas på egen hand . Återstår att se om tanten tar 6 veckor på sig igen denna månaden, hade hoppats att kroppen skulle vara hyfsat återställd till nästa försök

• Fossing77
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-21 11:35:33 följande:
    Fossing, jag har haft tur, Astrid har fått sina tänder så sent, inte förrän nu har hon fyra och två till på gång, så jag har inte blivit biten en enda gång. Den tiden hon snuttade järnet dag och natt hade hon inte en enda gadd till skillnad från min bekant som har en kille som är lika gammal, hon blev biten titt som tätt. Iris bet mig också minns jag, vidrigt.
    Tristan fick tänder tidigt med... 2 uppe och 2 nere nästan på samma gång... men han bet en gång, sedan var det slut på den amningen. trodde knappt jag skulle få behålla toppen på vårtan. he he! Calle tjuter när han stoppar dit fingret och Mira tuggar... Sen ser han likblek ut och säger "å ditt stoppar du bröstet?" Jo, visst serru! Living on the edge mama-style... :D
  • BrudSommar2006

Fast det börjar kännas i högerbröstet att det inte blev någon snuttning imorse för jag har ju kört vartannat bröst varannan morgon så nu var det det två dagar sedan på den sidan. Får kanske trycka ut lite i värsta fall.

• Fossing77
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-21 11:41:30 följande:
    Fast det börjar kännas i högerbröstet att det inte blev någon snuttning imorse för jag har ju kört vartannat bröst varannan morgon så nu var det det två dagar sedan på den sidan. Får kanske trycka ut lite i värsta fall.
    smart... pump är ibland en bra grej, fast smått ocharmig. :) Tristan hittade den på bänken igår, när jag hade pumpat ur lite som spände... "Mammamat" konstaterade han.. ;)
  • smint

Cissi: haha ja lite roligt sammanträffande, kan skicka kusinens namn på fb eller i din inbox. Att du och jag skulle sprungit på varandra är nog mindre troligt, men du kanske tom gått i samma skola som kusinen.

BS: Härligt att Astrid sov så bra, hoppas det inte kommer göra för ont i bröstet nu... Tack för speltips, men dom hade inga sådan spel på leksaksbutiken här ute, får kolla i stan eller beställa på nätet.  Köpte en fin trätårta till dottern istället som hon leker med för fullt nu

lunch nu, kikar in sedan 

• fru AM

Smint: Jag tänkte tipsa om Snigelspelet och såg att BS också gillade det. Annars är Memory mycket bra just för 3 åringar - och det  finns ju en uppsjö olika varianter, fabrikat och prisklasser på det. Bäst är väl ett med tydliga bilder och till exempel roliga djur på. Livia spelar fortfarande Memory varje kväll med sin pappa. Fast nu har de tydligen börjat varva med ett lätt logikspel som heter Vem där? (egentligen för lite större barn, men det funkar för henne) 

• fru AM

Men BS: Astrid valde ni ju (väl?) för att JAG gillade det så mycket och bara kände trevliga, intelligenta och vackra personer med det namnet?

• Lapinette

AM  - japp, snart lunchdags här! Tänker åka hem och äta med maken och ta eftermiddagen hemifrån. Vi ses lite senare!

• start september

Fru E, det jag hade i augusti var nog ungefär som ditt och det tog ett tag att komma rätt dessvärre. Först blödde jag i omgångar, sen kom det nåt efter en två veckor som kanske var en tant och sen efter ytterligare 25 dagar en igen som nog var på riktigt. .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!