• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - har försökt att hitta den men attans vad många olika "konstellationer" det finns. Den här är det nog men jag tycker att urtavlan inte riktigt ser så där ut för jag har inte mellerad bakgrund, inget datum och så mycket text. Det står bara Constellation medn en stjärna under.

• Lapinette

Oj, stora klockor blev det! Sorry spammar lätt en hel sida här.

• Ore

Snygga klockor - båda två!

Jag vill gärna se Mugglans klocka också

• Ore

Apropå presenter skulle jag kanske påminna maken om den försenade lillkillepresenten som jag skulle få...?

Jag behöver ett snyggt halsband att ha till mina diamantörhängen och förlovnings och vigselring... Men litet diamanter i

• Lapinette

Själv ska jag väl ta mig i kragen och göra en ring av diamanten maken köpte åt mig när vi var i SA. Den har legat i en låda i en så där 4 år och skräpat. Har dessutom fått mormor gamla vigselring så de ska på något vis paras ihop. Bara jag kunde bestämma mig hur ringen ska se ut.

• fru AM

Ore: det är bra, lite briljanter behöver man alltid! Kola på Ole Lyngaard eller Efva Attling om du vill ha lite inspiration inför förslaget till maken ..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!