• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Memory spelar vi varje kväll hemma med, vi har 2 varianter, Victor älskar det....

• Liten med Mindre

Ang spel så spelar de tydligen memory hos dagmamman, och Mindre fick ett sånt i födelsedagspresent därifrån. Vi har försökt hemma tidigare med mitt gamla - men kanske det går bättre med en uppdaterad variant. Annars är det pussel för hela slanten.

Kanske skulle behöva lite minnesträning jag med för att hålla fokus.

• Soldemor
    fru AM skrev 2011-01-21 12:14:14 följande:
    Smint: Jag tänkte tipsa om Snigelspelet och såg att BS också gillade det. Annars är Memory mycket bra just för 3 åringar - och det  finns ju en uppsjö olika varianter, fabrikat och prisklasser på det. Bäst är väl ett med tydliga bilder och till exempel roliga djur på. Livia spelar fortfarande Memory varje kväll med sin pappa. Fast nu har de tydligen börjat varva med ett lätt logikspel som heter Vem där? (egentligen för lite större barn, men det funkar för henne) 

Superkul för vuxna också!
  • muggles

Vi fick ett spel i julklapp som heter Vilda valpar och det gillar Moa jättemycket. Sedan att hon kör sina egna regler då och då tillåter jag...

EA: tyvärr är min erfarenhet samma som Sept, det tog ett par mån innan tanten var som vanligt

Nu har jag min nya klocka på armen! Maken hade valt och vi var bara i affären nu på lunchen för att kolla så det inte fanns ngn jag tyckte bättre om, men som vanligt hade han valt rätt. *gilla*

• smint

Ja vem där är ju superkul, men tror det är lite för avancerat för henne ännu.. Men memory skall jag köpa.. Hon föreslog det i affären, men vet inte varför jag inte gick på det.. Man behöver ju inte ha alla bilderna framme.. 

Lappis: Skönt med lunch hemma och sedan kunna jobba hemifrån.. Hur gick det med din chef?  eller visst var det ngn på ditt jobb som fick cancer?  eller har jag surrat i hop det nu?

• Liten med Mindre

Mugglan - vilken säker smak han har maken. Skoj!

Min man törs nog inte kika på smycken o sånt utan mig, för vi har väldigt olika smak. Ett ständigt argument är vilken storlek på örringar som är snyggt.

• smint

Mugglan: Kul med klockan, vad blev det för klocka?  

• Vännerfan

Läser ikapp lite...

Tinga, Jag känner 2 småbarn som heter som Puff! En har nyss börjat på Prinsens dagis.

Snorkis, Vi har hjul på spjälsängen och hade även hjul på korgen. De kommer från en tv-bänk från början. Vi slängde den men maken sparade hjulen, för de kunde vara bra att ha. Och han hade rätt, en sen kväll efter massor av skrik var de SUPERbra att ha! Så leta inte efter hjul specifikt för det ändamålet är mitt tips. Allt som är till barn är ju också extra dyrt bara för det.

• Vännerfan

Liten, Vet inte om du fick nägra tips ang. fadderbarn. Själv har jag via Plan och tycker de är jättebra! De hjälper ju en hel by och inte bara just det barnet man har och målet är att de på sikt ska klara sig utan ens stöd. Har värvat massor av faddrar till dem, men är dåligt påläst om SOS Barnbyar.

• fru AM

Spelet Vem där? är ganska intressant - jag känner minst två vuxna, högutbildade och skarpsinniga män (bl a min man) som har problem med den där uteslutningslogiken som spelet går ut på. Det är lika roligt varje gång som han börjar flacka med blicken

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!