• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ore: är det rött eller vitt guld i din ring?

• smint

Jättesnygga klockor båda två... har ingen klocka för tillfället, men skall ev köpa mig en i förlossningspresent.. 

Lappis: Kom bara på det helt plötsligt ang din chef.. jag skrev ju inte här inne då så läste bara om det.. Skönt att det gick bra än så länge iaf.

T sover i soffan, blev lite otippad middagslur men det gör inte så mkt på en fredag.. Vi var och handlade på fm så ikväll blir det lite blandat på matbordet, räkor, gott bröd, små kycklingspett, mozarella och tomat osv.. något för alla.

Fick nyss en känning i ryggen och slungades raskt tillbaka 3 år i tiden.. man känner igen smärtan när den väl kommer iaf, inget snack om saken. Men tror verkligen inte det är något på G men det är ju bra om det jobbar lite  

• muggles

Har haft min klocka sedan 1995 tror jag. Och den funkar fortfarande och är klassisk men kanske lite otrendig vid det här laget. Mina krav var metalllänk och datum. Här är den:

Maken hade valt den varianten med gulddouble i länken och guldsiffror men jag valde denna med enbart "silverfärg" för det är mer "jag".
  • muggles

Många moderna klockor kan jag inte ha för de har väldigt stora urtavlor vilket iofs är snyggt men det ser inte klokt ut på mig då jag har en ganska smal handled.

• Lapinette

mugglan - snygg! Och jag har samma problem .. smala handleder och fingrar så jag kan omöjligt ha en maffig Rolex som ena väninnan t ex har. Sen ville jag gärna blanda silverfärg med guld, hade det även på min "gamla" klocka som också fungerar utmärkt fortfarande och som jag bl a använde i somras på semestern istället för att ta med den nya och riskera att jag glömde/tappade bort den någonstans. Faktum är ju att det var maken som ville köpa en ny klocka och så ooops, blev det en till mig också.

• Lapinette

Något gott! Här kanske, kanske det blir sushi och champagne. Vi kommer att lyssna på våra magar efter spinningen. Imorgon är det min tur att ordna festmiddag för två (förra lördagen var det ju maken). Så jag ska bl a köra ett recept från "halv åtta hos mig" som jag tyckte verkade så gott.

• Tinga

Här blir det ankbröst med apelsinsås och potatispuré.

• Lapinette

Ahhh... maken funderade på ankbröst i förra veckan men är det enkelt att få tag på i affären? Sen hittade han inget recept som riktigt tilltalade utan det blev istället lammytterfilé.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!