• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Underbart fina klockor flickor! Jag fick en fin Certina med brillianter i 30-års present, dock inte den som jag helst ville ha Den var lite dyyyr. Men nu när jag skickade länk på en ny klocka till maken liknande den jag ville ha förut sa han att jag kanske kunde få den i 35-års present?!  Det lät lyxigt, men trevligt, återstår att se hur ekonomin ser ut då...Det är ju så långt till 40

• Snorkfröken77

Nähä, nu är det läggdags! Puss och gonatt!

Passa er så jag inte kommer och smyger hemma hos er i natt! Ladda upp med stavmixern!

• Vännerfan

Snorkis igen, Jag kom på att du hittar lösa hjul att sätta på sängen på t.ex. Jula. De har massvis av olika sorter, t.ex. http://www.jula.se/vridbara-gummihjul-38-mm-4-pack-126461
    De har webbshop, men finns även där du bor!

Superfina klockor ni har! Själv vågar jag inte köpa/önska mig en för dyr, för jag vill inte ha den på mig när jag tränar. Var gör ni av era då? Har ni dem på er? Jag tvingar mig att ha på mig ringarna iaf, alla andra smycken tar jag av, men eg känns det jätteobekvämt och fel för mig, speciellt bland maskinerna på gymmet. Idag kanske jag ska teta zumba och se vad jag gillar det. Nån som tränar det?

PB, Kan man övervintra en amaryllis och hur gör man i så fall då? Jag blev helt kär i en jag hade i år, blodröd med vitt i mitten (Gilmar).

Nu kommer maken och Prinsen med färska frallor och så ska jag äta blodgrapen jag köpt, mmmm! Älskar frukost!

• smint

Godmorgon 

här är en till som älskar frukost, gott bröd och juice och pålägg

Oupsie: Stackars dig, men skönt att det inte visade något på proverna ändå... och skönt att du lättade på hjärtat för BM, hoppas tappen mognat nästa gång så du kan få bli igångsatt,  

här var en ganska rolig artikel om graviditet och kropp.. och läsarnas berättelser var ganska kul

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8395249.ab

Verkar bli fint väder idag, får se om jag orkar ut på en promenad lite senare... 

• Ore

Har provat Zumba, och insåg att det är en sådan typ av träning som man behöver gå på regelbundet för att få ut tillräckligt av det... Lära sig rörelserna, så man kan ta ut dem ordentligt osv. Inte min typ av träning. Dessutom tvivlar jag på att jag ändå skulle lyckas bli sådär supertrött som jag vill bli när jag tränar. Musklerna ska domna av mjölksyra, alternativt ska jag drypa av svett och ha haft en puls på minst 180 i minst halva passet (Ja, jag vet att det inte anses vara fullt normalt, som tur är har jag ett gäng likasinnade klubbkompisar )

Snorkis: Du får gärna smyga runt hos mig, anytime Behöver nog inte ens ha stavmixern redo, hellre kaffebryggaren...?

Oupsie: KRAM! Och jag är helt säker på att det är minst så jobbigt som du känner att det är, och jag är helt övertygad om att skulle din "bit ihop"-väninna ha lika ont så skulle hon varit helt golvad. Hon skulle iaf inte palla det bättre än du. Jag tyckte också att det var jobbigt att vara gravid. Eftersom jag alltid tränat mycket, så var det hämmande att inte kunna göra det - både fysiskt och mentalt. Och dessutom så kände jag mig mest stor, klumpig och oattraktiv... Så jag tyckte det var skönt när det var över. Och då hade jag absolut inte lika jobbig graviditet som du, så jag förstår att det måste vara jättetufft för dig!

Smint: Var nog klokt att inte chansa på att äta räkorna...

Maken har klassat mig som den mest oobservanta personen han vet. Jag tog ur motorvärmarsladden ur min bil igår morse, och satte den i hans bil, utan att lägga märke till att någon varit och snott hans extraljus. Skulle ni lagt märke till något sådant. Vid 06:30 på morgonen, när det fortfarande var rätt mörkt ute. Inte var jag pigg heller...

Jaja, det hade ju inte gjort någon skillnad om jag märkt det. De hade ju varit lika borta för det...

• Lapinette

Sweet - ha så skoj på 40-års festen!

Smint - trist med räkorna. Vad bidde det istället?

Oupsie - jösses det låter verkligen urjobbigt! Snart, snart är det över och då kommer du känna så där som Snorkis skrev, att det lilla undret var värt allt jäkla lidande men jag förstår att det känns supertungt just nu. KRAM

Vänner - jag tar av alla smycken utom ringarna och örhängen när jag tränar. Fast numera byter jag till pulsklocka istället . Har inte provat Zumba utan det räcker med att få recensioner från mina dansvänner för att inse att det troligen kommer att vara lite uttråkande för mig. Fast jag ska väl kanske prova någon gång, när hysterin har lagt sig.

Gällande träning så är det Nike convention i helgen som kommer men jag har inte anmält mig i år MEN en av världens bästa tränare/dansare Tony Stone ska köra ett pass på fredag på SATS tillsammans med Per. Det blir house (looooove it) och en dj från Holland ska spela musiken. Det kallar jag träning och kärlek i ett! Måste bara visa vad han körde förra året
    ">

• Lapinette

Och jag glömde det viktigaste . Det bidde champagne igår tillsammans med inköpt sushi.

• Ore

Just det ja, jag tar också av smycken när jag tränar. Även ringar. Maken skadade ett finger när vi var nyförlovade, och fick en rejäl tillsägelse att man inte ska ha ringar när man arbetar fysiskt, eller när man tränar etc. Skadar man något finger så kan handen svullna, och då är det inte bra att ha ring på...

• Lapinette

Ore - jag tog alltid av mig ringarna när jag tränade pump förut men det är så himla lätt att tappa bort dem så jag slutade med det. Att jag tar av mig klocka, halsband är mest för att de är i vägen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!