• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Vi hade ett par stycken i frysen som köptes för några veckor sen, så då var det iallafall inga problem att få tag på det.

Lapinette skrev 2011-01-21 15:10:34 följande:
    Ahhh... maken funderade på ankbröst i förra veckan men är det enkelt att få tag på i affären? Sen hittade han inget recept som riktigt tilltalade utan det blev istället lammytterfilé.
  • fru AM

Fin klocka, Muggles!

Nu har jag skickat in min artikel om datorväskor så nu känner jag mig extra ledig så här på fredagseftermiddagen! Skål på er! 

• Lapinette

Tinga - måste börja kolla för till saken hör ju att vi inte har letat eftersom vi inte normalt lagar anka men jag äter det gärna när vi är i Frankrike.

• fru AM

Lappis: på Ö-malmshallen är det nog inga problem att få tag på anka.

• Liten med Mindre

Tinga - vilka högflygande middagsplaner! Härligt! Får jag komma med?

Nu är i och för sig spaghetti med köttfärssås rätt gott med... Vi får liksom inget lyft i matlagningen, inga svindlande nya höjder i alla fall. Men det kommer väl när man inte har en gnällig plutt som ska äta strax före oss.

Känner mig i alla fall rätt uppåt - för i går hade maken o Mindre en rejält bråkig dag och blocket-annons var nära tydligen. Och idag har han flera gånger sagt hur mysig hon har varit hela dagen. Då myser jag med.

• Lapinette

AM - tänkte mest om man slapp åka "ända dit" men visst kniper det i anktarmen så får vi göra en utflykt och ta en lunch på Riche (as usual).

• Tinga
    Liten med Mindre skrev 2011-01-21 15:25:23 följande:
    Tinga - vilka högflygande middagsplaner! Härligt! Får jag komma med?

Nu är i och för sig spaghetti med köttfärssås rätt gott med... Vi får liksom inget lyft i matlagningen, inga svindlande nya höjder i alla fall. Men det kommer väl när man inte har en gnällig plutt som ska äta strax före oss.
    Du är välkommen! Vi använder oss ofta av Allt om Mats Fredagsgourmet-recept, för de innehåller lite lyxigare mat, som är relativt snabblagad. Passar småbarnsföräldrar perfekt. Vi vill ju gärna äta gott, men har inte tid att gå ut och äta som förr, och inte heller att stå alltför länge vid spisen.
  • Tinga

Vi har köpt ankbröst på CityGross ett flertal gånger. De har ofta bra sortering på kött här, iallafall i vår affär.

• passionsblomman

Här blir det Taccos "om sonen själv får välja". Jag hade andra planer men han ber så snällt och innerligt...

FY vad jag fryser idag! *huttrar*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Taccos är gott! Maken tycker dock det blir så slabbigt att äta det så ofta äter vi istället encildas eller fajitas.

Gillar Citygross men så länge det är halt ute (bilen) så åker vi inte dit. Vår ICA här är dock väldigt välsorterad så jag ska kolla där också. Man vet ju aldrig!

Jag och maken har precis infört det där kocklördagarna när den ena får välja ut recept som vi sedan lagar tillsammans. Allt för att det så himla lätt slentrian i vad man äter. Första lördagen var  verkligen en lyckoträff så vi får se om min lördag också blir det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!