• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

hej hej tjejer....

helgerna går ju bara såååå fort!
    har inte hunnit mer än denna sidan...

Tinga, Frullans son heter samma, den lille Roffe
    En till heter det, men vet inte om man ska outa...
    Hoppas pojkarna mår bättre snart.

AM, stackars Hektor, vad är det med honom?
    Förkyld eller mer? och tvättmaskinen och Mr Y på det, fy fabian...

Mugglan i vecka 22, tiden rusar fram!

Hur är det Hattis?

Smint spännande med BF! My god, nu kommer den snart och även Oupisies lilla Daisy, ni kanske föder på samma dag som MrsB och Liten gjorde

Klockarbol, har du med haft det struligt md tvättmaskinen!
    Vi tvättar i tvättstuga vi Skönt att slippa tänka på sådana saker

I går träffade jag Frejjan Hon verkarar må bra, kul att se henne och höra lite updates

Själva mår vi jätte bra, inga sjukdomar här inte och har varit på kalas i helgen, middag och även hunnit med fika och Junibacken Full rulle!
    I går beställde vi för första gången en egen pizza till Victor, ha ha ha, han var så stold när han öppnade sin egna kartong med sin lilla Bambino (Intresse klubben antecknar, I know....)

Kramisar

• Fossing77

Calle råkade slå av programvredet på vår maskin när vi plockade ner en vägg i tvättstugan i lördags.. Nu får han öka renoveringstempot så vi kan få in den nya maskinen som väntar i garaget ;) Svårt att hitta tvättprogram utan vred. He he... All motivation är bra motivation, som vi brukar säga ;)

• fru AM

Cicci: Hektor har feber och hostar lite - det var därför det aldrig blev junibacken igår. Slint-BF!? Spännande!!!

• fru AM

Han är dock oroväckande pigg - vacklar runt i högklackat, och fäktas med två svärd (ett i varje hand)

• fru AM

Smint- BF skulle det ju stå! Jäkla autocorrect

• FruCicci

AM, det skulle jag vilja se Hektor i högklackat och 2 svärd.... vilken grabb.... han kan han och med feber och allt!
    Ni får hänga med till Junibacken en annan helg. Jag kan ha kolla på barnen så kan du och din och min make sitta och dricka kaffe och vila upp er lite

• Telis

Parnassia, jo jag förstår att inte samsovning passar alla (Televinken sov i egen säng tills han var 6 månader just för att jag inte kunde sova av alla hans ljud). T ligger också och snurrar runt ibland men jag är så fruktansvärt lat och gör vad som helst bara jag slipper gå upp. Bättre att han ligger och snurrar och jag vaknar till av någon spark än att han vaknar och jag måste gå upp och natta om honom i hans säng. Fast det är inte bara att jag är lat, jag tycker att det är svårt mysigt att ha honom i sängen också, han luktar så gott.

Håller med dig om AW, jag mår fysiskt dåligt av att se henne buffa på videon och ångrar djupt att jag gett henne pengar genom att köpa den där Barnaboken som jag dessutom tyckte var urkass.

AM, har du läst den där Somna utan gråt - var den något att ha?

• Telis

Här är det jag som är dålig, är hemma från jobbet med halsfluss.

• Telis

Cicci, nu blev jag nyfiken, finns det en till som heter som Puff?! (Förutom Roffe alltså) Vem sjutton är det? *kliar mig i huvudet*

• FruCicci

Telis, jag kanske har fel..... blandar kanske ihop alla namn... men Frullans är jag 100% säker på heter så iaf
    Halsfluss låter inte kul, krya på dig.
    AW har jag aldrig brytt mig om, inte några andra metoder heller, jag vill att det ska kännas bra för mig och gör på mitt sätt och det brukar gå bra. Alla ungar är olika och vi testade olika saker med Victor och jag fick mest ångest.
    Louise gjorde jag inte ett smack med, hon bara somnar utan problem. I går ville hon ligga hos mig, men jag lade mig bredvid hennes säng och tog in handel mellan spjlorna på sängen och höll henne i handen lite, sen lugnade hon sig och vändes sig om och somnade!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!