• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Cicci tack! Jag är verkligen dålig på att vara sjuk och ha ont. Jag är som BS, jag blir skitynklig medan min man är mycket mer stoisk när han är sjuk.

Håller absolut med, man måste hitta ett sätt som passar en själv och ens barn bäst, inga föräldrar eller barn är varann lika!

• Telis

Nu är Televinken på barnläkarmottagningen för utredning om varför han har så ont när han bajsar. Det har visserligen gått lite bättre de senaste veckorna, men han gråter fortfarande mer än hälften av gångerna. Jag hoppas att dom kan säga vad det beror på!

• Liten med Mindre

Kuriosa-fråga:

Om någon från Japan heter Mr Jun XXX, kan det då räcka att titulera honom Mr XXX? Eller är det Mr Jun det ska vara? Vet att något land där borta vänder på namnordningen. Orkar inte med hela harrangen varje gång, men vill ju inte vara oartig heller.

• Liten med Mindre

Hoppas Televinken får lite svar idag! Usch för ont i systemet!

• Liten med Mindre

Ang att ingen är varandra lika,  så är det ju det som gör tråden så fantastisk - har finns ju en uppsjö av tips o tricks som har passat olika personer. Försök hitta det i en bok...

• Telis
    Liten med Mindre skrev 2011-01-24 10:52:59 följande:
    Ang att ingen är varandra lika,  så är det ju det som gör tråden så fantastisk - har finns ju en uppsjö av tips o tricks som har passat olika personer. Försök hitta det i en bok...
    Så sant!

Hoppas att Lappis eller någon kan hjälpa dig med japanska namn. Jag har fått för mig att det är Japan som vänder så att det är Jun som är efternamnet men jag skulle aldrig våga chansa för det skulle lika gärna kunna vara tvärtom.
  • Telis

Vi ska göra om i köket och oh my lord vad man måste besluta om saker, trots att det inte ens är stora grejer vi ska göra. Måste det verkligen finnas tjugo olika tillverkare av diskhoar?

• Liten med Mindre

O - kök, vad skoj Telis! Den enda tillverkare vi vet att undvika i dagsläget är IKEA. Vår diskho blir repig för minsta lilla, och den är svår att göra rent både på torkytan och runt blandaren.
    Två hoar och inte från IKEA är våran önskan.

• Fossing77
    Telis skrev 2011-01-24 11:01:07 följande:
    Vi ska göra om i köket och oh my lord vad man måste besluta om saker, trots att det inte ens är stora grejer vi ska göra. Måste det verkligen finnas tjugo olika tillverkare av diskhoar?
    Om det är till nån tröst så finns det bara 2 tillverkare av skåpluckor i hela Europa, så de flesta företag säljer samma luckor, under olika namn. ;) Så oavsett om du väljer Kvik, IKEA, HTH eller vad de nu heter så är det oftast exakt samma luckor. Alltid nåt :)
  • Telis

Liten, aha, bra att veta! Vi har ett IKEA-kök nu och eftersom vi inte ska göra helt nytt utan flytta runt mycket så har vi varit där och tittat på lite kopletteringar.

Vi har en ho nu och vill ha två, jag fattar inte varför dom som gjorde köket bara valde en ho? Men skåpet under är bara 60 brett så antingen får det bli en sån vask med en stor och en liten ho eller också kanske man kan använda lite av skåpet bredvid också, det är 30 brett. Många beslut och mätningar och krux blir det iallafall.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!