• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis
    Fossing77 skrev 2011-01-24 11:08:05 följande:
    Om det är till nån tröst så finns det bara 2 tillverkare av skåpluckor i hela Europa, så de flesta företag säljer samma luckor, under olika namn. ;) Så oavsett om du väljer Kvik, IKEA, HTH eller vad de nu heter så är det oftast exakt samma luckor. Alltid nåt :)
    Nja, det är inte så mycket tröst eftersom vi ska behålla luckorna. Men det var kul att veta.
  • start september

Izzie, håller tummarna. Jag har själv läst gamla trådar om symptom och lagt som favoriter, de låg tidigare under relationer. Har hittat en bit bak men kanske inte så långt.

Smint, jag hade en öppen Skiphop och fördelarna att kunna plocka upp saker överväger. Fast vid regn är det dumt. Jag hade extrakläder och blöjor i en packpåse (i nylon tror jag det är) som låg överst och då tog den vätan oftast.  Avstår från kommentarer om att det kanske är dags snart - gik över 12 dagar med dottern och minns känslan som igår... Men du rapporterar duktigt. Vet du vilket sjukhus ni siktar på?

Heja Parnassia, sömnbrist är hemskt. Det låter som du tänker rätt. Lycka till idag!

Hoppas Muggles hade en fantastisk helg!

Själv har kaffomanen insett att jag mår bättre utan kaffe. Har aldrig hänt förut. Udda. Insåg att jag fick vätskebrist igår eftersom två latte mindre än vanligt konsumerades...  

• Fossing77
    Telis skrev 2011-01-24 11:11:10 följande:
    Nja, det är inte så mycket tröst eftersom vi ska behålla luckorna. Men det var kul att veta.
    Hi hi! Där ser man. Men värdelöst vetande kan man aldrig få för mycket av ;)
  • Liten med Mindre

Telis - måste ju dock påpeka att maken gjorde köket för 8-9 år sen. IKEA kan ju ha bättrat sig.

• Fossing77

Hela vårt kök är från Kvik med vitvaror från Siemens. Suveränt :)

• Telis
    Telis skrev 2011-01-24 11:34:23 följande:
    Ett par sidor från slutet finns också ett gulligt inlägg från pappa_2008.
    Sidan 935 för att vara specifik.
  • Telis

september, om ni har en bra diskbänk hemma så kolla gärna! Det är verkligen ett myller av tillverkare där ute.

• Liten med Mindre

Oj, nu blev jag ju nostalgisk Telis.

Tänk att pluttan redan är 3 år och  säger "Jag vet mamma, sluta tjata".

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!