• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Ja den vännen är guld värd! Tyvärr bor hon i annan stad och vi träffas alldeles för sällan. Tack förresten att ni är glada för min skull på er! Här bokat en resa till Paris i vår, ska dit med min syster känns skönt att ha nånting bokat

• Lapinette

kängu - maken fick en flygbiljett till Island i julklapp, de första dagarna i juni kommer vi att vara där .  Har inte bokat hotell än eller lagt upp hela rutten men har fått lite tips från Telis bl a om vad man bör se.

Porchez - Paris är aldrig fel och speciellt på våren är det så himla mysigt att sitta på uteserveringar och flanera runt.

I år blir det inte lika mycket flängande för vår del (tror jag). Har de senaste åren flygit hit och dit nästan varenda månad. Vi har bl a sagt att hit (Frankrike) åker vi inte till förrän i sommar och då med bilen (leksaken). Ska istället planera in att de kommer till oss (makens bror fick ju det som födelsedagspresent ... för annars lär de ju aldrig komma).

• kängu

Lappis, jasså ni ska till Island i början av juni Vi får se om det blir så även för oss, egentligen kanske det är roligare att vänta till Ru blir lite större och uppskattar valskådning och dyl. mer. Just nu sitter jag och surfar Grekland, för dit vill jag med (säg vart jag inte vill?! ). Men nu måste jag slita mig från datorn och greja lite här hemma. God fortsättning på er!

• passionsblomman
    porchez skrev 2011-01-02 09:59:59 följande:
    God morgon på er alla, gårdagens energi och lycka har nu förvandlats till en förkylning igen Blir så trött när ska man få vara frisk egentligen? Saknar träningen efter alla helger som varit nu. --------------------- Hotellnyår låter helt klart spännande och mysigt! och även era andras nyårsaftonar med goda menyer osv. Mugglan eran dessert blev jag otroligt nyfiken på! Yiummie --------------------- Ang. den andra tråden. Jag har fullt upp med att bara läsa i en tråd och hinna kommentera osv. Vet inte vad som skrivs där, men hoppas för allt i mitt liv att någon inte skvallrar om oss (eller mig) i den tråden. Att ni nämner Elise förstår jag efter det felinlägg som kom för en tid sen, absolut inget illa menat om det.
    De båda trådarna följs nog faktiskt ganska nära åt. Det du skriver här om dig läses av många som mest skriver i den andra, liksom många härifrån läser rätt flitigt i den andra även om de sällan kommenterar där. Det som märks tydligt är att när något särskilt händer, så kommer folk "smygandes över" med fina, hjälpande, stöttande och deltagande eller bara gratulerande kommentarer trådarna emellan. Det tycker jag är fint och ganska häftigt-i samma trådanda som den vi har i respektive tråd. Något skvallrande pågår verkligen inte.
     Det som ibland händer är att någon annan nämns i samband med olika åkommor, händelser och situationer där man kan ha något att bidra med. Som när Snorkis fick GBS och jag hämtade Bruttan, eller när det nyss diskuterades fvp i andra tråden och siffror och resonemang från den här trådens diskussion nyligt i ämnet dök upp. Det tror jag är helt naturligt i och med att flera av oss finns i båda trådarna och graviditeter och småbarnsliv är en central del av det hela i bägge.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia

Inspirerad av Kängus staycation har jag övertygat maken om att solsemester med ett krypande Troll mest känns stressande och istället satsar vi på att fira att prinsen och jag varit ett par i 10 år i weekendform.  Planen är att Trollet ska vara hos mina föräldrar och att maken och jag bokar in oss på nån form av gourmetweekendpaket. Och som sagt... Kängus idé är ju smart.. så jag har hittat två schyssta alternativ varav det ena på gångavstånd från mina föräldrar. Poängen är ju mest att äta gott och sova i fred från Trollet, inte avståndet. Och slipper vi blanda in bilen så är det ju bara bättre!

• nennesjuttioåtta

Gott Nytt år!!!!! All kärlek till er, hoppas 2011 blir ett kanonår! Här har jag varit datorfri sen jul så jag hänger inte alls med vad som hänt i era liv! Har inte ens kunnat smygläsa

Skänker en tanke till Eloise med familj! Vilket hemskt syndrom! Varmaste kramar!

Vi har haft det fantastiskt trots att Pricken dragit på sig sin första förkylning med feber men nu är han bara rosslig och snorig. Nyår firades på bästkusten och äntligen har jag provat havkräftor och det var smaskens! Har fått skotta oss blåa här, måtte det dröja innan det snöar igen (ooh ända till på onsdag, yeii), men det är ju bra eftersom nu är anmälan inne till tjejvasan. Åkte en liten runda idag men det var kärvt i spåren och jag känner mig lite krasslig så det var ju inget höjdarpass direkt. 
    Nu är vi hemma ett tag innan det blir fjällsemester men vet inte om jag hinner hänga något här då heller, men SEN så.  

• nennesjuttioåtta

hav S kräftor

island är också ett drömresemål här, men här ska både badrum och kök renoveras i år så det blir tomt på kistbottnen där vi redan ser plankorna. 

Kollar på parallellslalomen och skrattar rått åt att tyskarna spelar samma umpaumpa-låtar som när vi var i alperna ehhh ...2001?!? 

• nennesjuttioåtta

Porchez – vilken fin vän som krattade manegen till dig så du också fick en rolig fest! 

• nennesjuttioåtta

Vickan - Usch vad hemskt med din kusins barn!  
    Fjällbruttan – fin dikt!
    Oupsie – Hoppas Daisy kikar fram snart! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!