BrudSommar2006 skrev 2011-01-02 20:24:29 följande:
PB, vet du varför de har fortsatt utreda lilla Elise och till sist hittade det här felet? Jag har nämligen inte hunnit med att läsa på sista tiden och det sista jag läste var att de inte hittat något fel?? Vad skiljer henne från andra små bebisar? Eller om du kan länka till rätt inlägg, om det nu finns något sådant.
Needlecushion, jag undrar också om man kan screena för detta? Hur stor är chansen att barnet ärver detta? Vet man det? Vad betyder 20 grader av 70? Hur mycket ser du nu? Hoppas att det går bra för er!
Vet du vad BS, det verkar bäst att du frågar Heloise-och även om hon läser och ibland har skrivit här, så är det uppenbart bäst att du frågar i den granntråden.
porchez skrev 2011-01-02 21:26:39 följande:
PB - av er som följer båda trådarna känns detta säkert bara trevligt, men jag förstår ändå inte, varför vi "blandar". De som vill läser här och den som vill där och enligt dig, de flesta läser båda. Då behöver man väl inte nämna samma saker i båda trådarna? Jag lämnar ut mig här och läser gärna allt ni skriver om allt möjligt och jag vet att det är ett öppet forum och att vi haft denna diskution flera gånger.
Nu är det andra gången på kort tid som ord som "sladdra" och "skvallra" används i sammanhang där jag förekommit i samtalen. Det är ärligt talat ganska svårt att bortse ifrån.

Men visst ja-jag är ju "den överkänsliga" i tråden också, som tar åt mig för mycket och gör hönor av fjädrar. Helt oavsett det, så tycker jag det här börjar bli helt befängt.
Jag se mig inte som någon skvallerbytta eller sladderkärring och jag pratar inte om folk som jag inte vet själva är här. Eller som själva sagt saker här som väckt engagemang.
Jag brukar försöka använda omdöme och omtanke när jag pratar om och med människor och när det gäller hur man ska begränsas av vad som passar andra och inte vet jag inte hur långt man rimligen kan dra saker och ting innan man verkligen hamnar i ett läge där man är predestinerad att göra bort sig.
Det ligger nära till hands att dra slutsatsen att man gör klokast i att säga så lite som möjligt. Men det finns stunder då jag faktiskt på riktigt undrar ifall omdömet om vem som gör hönor av vilka fjädrar egentligen är så rätt satt, och vem som bestämde det?
Åtminstone upplever jag att det finns mängder av äggskal att försöka gå på, massor av ömma tår och hur mycket som helst som kan bli fel hur goda ens avsikter än har varit.
För egen del så har jag inte plats för att grubbla sönder mig hur mycket som helst eller vrida och vända in absurdum på det faktum att vi sitter och pratar på öppet forum. Jag har andra saker att ta tag i. Jag har säkert sagt för mycket många gånger i livet-jag är en sådan som pratar. Förmodligen har jag andra gånger sagt för lite och därmed svikit någon eller ignorerat något viktigt. Men jag försöker hålla samvetet rent-jag har svårt nog att sova ändå nämligen.
Förövrigt så pratar vi väl om saker som kommit upp i våra hjärnor av tusen olika skäl och ur tusen källor hela tiden? Om man måste börja fundera ut ifall det dykt upp av rätt skäl och från rätt håll innan man skriver om det, så börjar det kännas ganska snävt.
Eller så är det bara jag, som borde ta en rejäl paus och hålla mig undan helt enkelt.
Det säger jag inte för att räcka runt håven för att få "oooh men gör inte det" utan för att jag faktiskt undrar om det nog inte vore bäst. För det här blir bara för tjafsigt för mig just nu.