• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Jobbar också hemfrån, men är fortfarande för snorig och hostig för att vara effektiv. Men ganska mysigt med maken också jobbandes hemma och dotra på dagis.

• muggles

AM: ja det lilla svarta tänkte jag genast på. El kanske ngt lila? Nyårsmiddagen lät god förutom polentan.

Sept: hoppas du får behålla lilla Knyttet denna gång, håller tummarna stenhårt!

Magen har gjort ett växtsprång senaste veckan så nu kan jag med nöd och näppe stänga vinterjackan. De facto är det inte skönt när den är stängd så jag öppnar underifrån (har dragkedja från två håll). Men halva vintern är ju kvar! Har kollat runt, bla på Ullareda och HM, efter ngn billig historia men inte hittat ngt. Hur löser man det? Ingen som har en gammal gravid-vinterjacka att sälja? Vill inte lägga 1000 pix på en jacka som ska användas i 3 mån till...

• muggles

Vi sålde förresten våra soffor på mindre än 24h trots att jag la ut annonsen på nyårsafton! Blocket är grymt på sånt!

• start september

Sicket halsband. Jättehäftigt vid rätt tillfälle!

Hittills har sex sprutor tagits och av ett fick jag ett hemskt blåmärke. Tur att det inte är bikinisäsong... Tar på magen, men har förstått att man sen får övergå till skinkorna om det blir för ömt. Hur den akrobatiken ska gå till vet jag inte riktigt än, men man lär sig väl. Det finns en fantastiskt tråd på FL (believe it or not)  med tjejer som som är i lite samma sits och där kan man få tips i alla fall.

• fru AM

Mugglan: jag har en gravidkappa från H&M. Den täcker magen osv men är ju i någon ullblandning (svart). Dock i storlek XL. Det är nog för stort för dig?

• snaily

Fint halsband AM!

Klockarbol
    Klart du ska måla köket!

Har jag sagt grattis September? Annars säger jag det nu!

I övrigt - skäms för att jag inte hinner läsa ikapp och kommentera.
    Idag jobbar maken första dagen efter Ynglas ankomst - hade svår söndagsångest över det igår. Vi får se hur vi klarar oss alldeles själva hemma... Idag blir det i och för sig inte så många timmar för vi ska iväg till BVC mitt på dagen.

En nackdel jag upptäckt hittills med att maken inte är hemma - bebisen blir så smulig i håret när mamman är tvungen att äta frukost med henne i bärsele.

Vågar annars inte skriva hur det gått med hennes magont/skrikighet för gör jag det blir det väl värre igen... Men ok, peppar peppar, senaste kvällarna har varit LITE lugnare, eller så är det jag som kommit på bra strategier för att lugna henne. Hon har varit mer jämngrinig hela dagarna istället. Så, om det är en tillfällig förbättring eller har med en veckas mjölkfrihet, eller Sempers magdroppar att göra, låter jag vara osagt.

Vinkar till alla och tänker på er även om jag inte hinner skriva!

• muggles
    fru AM skrev 2011-01-03 11:06:23 följande:
    Mugglan: jag har en gravidkappa från H&M. Den täcker magen osv men är ju i någon ullblandning (svart). Dock i storlek XL. Det är nog för stort för dig?
    Ja jag tror det. Jag har stl 36-38.
  • start september

Åh Snaily, det låter ju lite hoppfullt med Ynglas mage!

Minnen - barn i sele...  Jag minns att jag lade en servett över hjässan när hon sov och jag skulle äta kladdig mat...

• Parnassia

Am - jag har sett bilden på ditt halsband innan och det ser fantastiskt ut!

Idag jobbar maken och vi är hemma och slappar. Jag har också lite måndagsångest, för om tre veckor börjar jag jobba på nya stället... Jobbet känns bra, det som är jobbigt är att mammaledigheten är slut och jag ska lämna Lilla. Visserligen bara till fadern, inte dagis. Men det är jobbigt. Och jag VET att det inte är synd om henne, det är synd om MIG.

• Lapinette

Vinkar till snaily! Skönt att det verkar gå åt rätt håll.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!