• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Hej hej,
    snabbt inhopp

Mugglan - jag köpte ju en jacka i Ullared ism att jag var gravid med Amanda, som sen vandrat runt i bekantskapskretsen, tre andra tjejer har också haft den när de varit gravida. Den är inte speciellt snygg, men den funkade bra för mig, om du vill låna den. Viss risk iofs att du badar i den, men den finns här hemma ifall du vill låna den. Eller förresten, du kan FÅ den - har inte tänkt använda den igen & med tanke på att den kostade hela 200 spänn, så är den avskriven sen länge med tanke på hur många garvidmagar som rymts i den

• snaily

Nenne
    Korven tycker att jag är ogin som inte låter honom slicka sönder Yngla. Men han är rätt lugn ändå, det går bra.

• snaily

Nenne
    Sälen låter väl alldeles utmärkt!

Åå vad sugen jag blev på att åka skidor nu då! Undrar om man inte kan styra upp en liten barnvagnspromenad för bara maken och Yngla medan jag tar ett varv i spåret, redan nu i helgen... *drömmer*

• muggles

Piggelin: jag lånar gärna, åtminstone tills jag hittar ngt annat. Upptäckte att min gamla Peak-jacka är ngt mindre tajt runt midjan så jag klarar mig väl en vecka till el så, haha. Jag kanske kan kvista förbi endera dagen och se om jag "badar" i den?

• Piggelin1

På tal om besvräliga gäster med krångliga matkrav, min familj är rätt krångliga, blir intressant inför dopet/vigseln om ett tag,  vi ska bestämma meny snart.
    - En nötallergiker
    - En skaldjursallergiker
    - En vegetarian som äter skaldjur
    - En vegetarian som äter fisk & skaldjur
    - En som inte är jätteförtjust i fisk, men äter skaldjur

Lätt som en plätt?!

• nennesjuttioåtta

anaily – ja tjejvasan i år. Har bara hunnit åka 2 mil hittills men snötillgången är det ju inget fel på... Tänkte riva av några mil i Sälen också, ska nog åka slalom någon dag också men jag har fått så in i bängen ont i mitt vänstra knä så jag får se hur det går. Kan knappt böja på det . Har inte varit så sen 1990 nånting. Vad gulligt med slicksugen Korv! 

Nu ligger Pricken och kvittrar bredvid i soffan. 68,5 och 8,7 kg, nymätt. Han har börjat suga på tummen, får väl försöka avleda det på något vis...

• muggles

Snaily: låter som en bra plan! Tänk på att du är ngt mer rörlig i ligamenten el vad det heter (tänkte runt ljumsken) så du inte sträcker dig el så. Moa sov också på sidan, på rygg gick inte alls. Kan jag få se länken du hade om larm+magläge?

• nennesjuttioåtta

Piggelin – pannkaka, kanske?

• Piggelin1

Mugglan, slå en pingla & kom förbi, jag är säkert hemma. Om du vill komma redan imorgon, så har mina planer med en kompis precis blåsts av, så jag är hemma med båda barnen själv hela dagen. Annars till helgen eller nästa vecka?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!