• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Piggelin: den sista på listan är M2B el? Jag tycker ändå ni ska köra på det NI vill ha. Kan inte resterande få "avvikande" mat i så fall? Låter svårt att bestämma en meny som passar alla...

• fru AM

Men Piggelin: Är det inte vegetarisk meny utan nötter och gluten som helt enkelt är det smartaste att köra på? Kan tipsa om polenta som är supergott (om du inte frågar Mugglan) och lätt att variera. Förutsatt att de äter smör och ost (som ingår). 

• muggles

Jag lyckades förresten halka i vår trappa på nyårsafton (det var INNAN spriten ). Landade med ena skinkan rakt på trappstegkanten och dunsade sedan ner ytterligare 1-2 steg på rumpan, precis som på en tecknad film. Tyvärr landade jag såklart på den skinkan där min onda fog sitter (har bara ont i höger fog, aldrig vänster), så nu gör sig foglossningen påmind. Och så har jag ett apsnyggt blåmärke i form av ett horisontellt blått band på skinkan Ajaj. Snacka otur, kunde jag inte ha landat på den andra fogen???

Nenne: duktigt att åka tjejvasan! Moa har redan tagit sina första skidtag på längdskidor, jätteroligt! Här ska järnet böjas i tid!!!

• snaily

Mugglan - inboxad!

Nenne
    Fy vilket besvärligt knä!

• muggles

Piggelin: ska kolla om jag kan komma förbi imorgon, ringer i så fall! Har en annan grej jag behöver fixa, så kunde vara lämpligt att ta en tur kanske.

• fru AM

Förresten: Hektor har just nu en period då han försöker komma underfund om vad alla heter och kallas. Ma-ma, pa-pa och Li-a har han hyfsad koll på egentligen men ofta blandar han ihop det. Specellt gulligt då han träffar nya människor och tydligen känner ett behov av att presentera sig själv. Då lägger han en liten hand på sitt bröst och säger högtidligt: "Ma-ma"!

• Lapinette

Piggelin - jösses, ett saladsblad och så en massa god ost ! Eller är någon ostallergiker?

• Lapinette

AM - ahhhhhh.... ska vi inte ta en lunch snart där även Hektor får följa med?

• Piggelin1

Japp, Mugglan - stämmer! Fast han är på god väg att ändra sig, faktist! För några dgr sen gjorde vi rödtungafiléer i ugnen (rullade) - inhandlat via fiskbilen.se & han tyckte det var riktigt gott & tog två ggr Tonfisk & sushi funkar med. Laxrätter kan gå, men inte ngn favorit tyvärr.

Japp, vi kommer att köra på ngt som passar oss, vegetarianerna får "nöja sig" med ngt helvegetariskt & sen är det bara att se till att det inte finns spår av nötter i maten & utelämna skaldjuren till den överkänslige, om det nu skulle bli skaldjur. Fast jag tror nästan inte det. Fick nämligen menyn för ett tag sen med olika förslag & det var flera grejor som lät riktigt spännande faktist.
    Vilket påminner mig om att vi ska boka möte med kökschefen så snart som möjligt!

• Piggelin1

AM - jag är inte heller ngt stort fan av polenta, så det lär det inte bli

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!