• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

AM - Grinat har jag redan gjort, läkaren blev väldigt stressad då...Ska ta upp det igen nästa gång vi ska dit i v 24.  Får se vad de säger då, tänker säga att om de vill hjälpa mig att vara lugn så får de lova mig snitt redan då, för det är helt klart en oro för mig.

• kängu

Snorkis, förstår verkligen verkligen att du ska ha snitt och det ska du ju självklart få om du vill det. Blir så trött på sjukhus och dera låga jävla snittfrekvens. Som att det är ngt att skryta om Jag har sagt det förr och jag säger det igen, om det var män som födde barn så skulle förlossningsvården se helt annorlunda ut. Och då kunde de där sjukhusdirektörerna stoppa upp sin låga snittfrekvens någonstans, för visa mig den man som skulle föda vaginalt om han inte absolut absolut MÅSTE.

• Snorkfröken77

Fru E - Vi får hoppas att 2011 blir ett bättre år för oss! *kram*

• kängu

EA, det är så himla himla mycket er tur att få barn 2011!!

• Snorkfröken77

Nu ska jag logga in i onlinespelet och slå ihjäl lite monster.

Kram på er bästa trådisar!

• Fru E

Någon som har en klok idé angående skänk versus vitrinskåp
    Vi har en väggbit över i köket i en hörna som vi inte kommer att använda till något (väggbit mellan tvättstugedörr, hörna och sedan direkt ett fönster på nästa vägg) och där behöver vi få in någon slags förvaring till finporslin och finglas. Bänkyta har vi bra i köket så för den skull är vi inte tvingade till att ha en skänk men jag vill samtidigt inte belamra köket med för många skåp som täcker alla väggar till tak. Fönstret på nästa vägg ställer till det lite eftersom skåpet inte kan vara hur djupt som helst för då "står" det framför gardinen eller vad man ska säga.

Förstår ni något eller jag vara svamlar

• Fru E

Kängu-

Säger som Snaily att jag mest vill gnälla lite

• BrudSommar2006

Hej alla! Ramlade baklänges på skidorna idag, aj! Iris har skidor med sådana där bindningar där man kan ha vanliga vinterskor, hon fick dem i julklapp, men de är ju helt värdelösa, de sitter ju inte kvar på fötterna, nu funderar vi på om vi ska köpa nya åt henne innan Sälen i mars.

Needlecushion, hoppas att det blir som ni vill med barn, stort lycka till!

Porchez, inte för att jag har tid att läsa den andra tråden särskilt ofta men mig veterligen har ingen nämnt dig över huvudtaget.

• BrudSommar2006

Fjällbruttan, själv tyckte jag annars att det var trevligt att du tittade förbi här.

Snigeln, jag hoppas så att det vänder för er nu med lilla skrikisen men risken finns väl att det blir några vändor till innan det verkligen vänder.

Usch, vad kallt det är, tror jag får vira in mig i en filt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!