• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

parnassia - Receptet är från bonniers kokbok (höll på att skriva kokobok ) om du har den, det var inte jag som gjorde pajen nämligen. Men jag kan be om receptet om du vill?

oupsie - Jag har ätit pillerna i en månad drygt och haft 2 blödningsfria dagar... Inte mycket, det räcker med trosskydd, men tillräckligt för att känna sig ofräsch!

• _koko_

parnassia - Paj med fetaost, purjolök och oliver tycker iaf jag är jättegott. Har inget recept, brukar blanda en röra med redan nämnda plus lite ägg och grädde, kanske lite riven vanlig ost också, åsså svartpeppar. Salt brukar inte behövas eftersom fetaosten är så salt.

muggles - Ja, sambon vill absolut ha fler barn och gärna försöka nu för att ha så goda förutsättningar som möjligt. Jag vill inte prata mer om det förrän tidigast efter sommaren, kan inte föreställa mig att vara gravid så tätt inpå igen plus att jag ju först nu känner att jag har nosen över vattenytan, första året med lillebror var ju ingen walk in the park direkt.

• Parnassia

Koko - tack ändå, men jag hittade några recept på nätet som jag tar ett av. jag tror det blir mat-Tinas.

• muggles

Koko: jag tillhör som sagt dem som inte alls förstår tjusningen med 3 barn... För mig hade 2 varit perfekt!

Tack för ert engagemang om jackor. Mamalicious hade snygga och rean var ju billig, tyvärr fanns inga kvar av ena och bara L av andra. Jakten fortsätter...

• Lapinette

Inga tre barn här heller ... tycker en verkar perfekt !

• _koko_

muggles - Inte jag heller egentligen, men jag är inte kategoriskt emot och eftersom han så gärna vill får vi ju prata om det iaf, men inte före sommaren... Du har ju liksom inte fått något val.

Parnassia - Låter väldigt likt det vi åt, fast vi hade ingen sås till, och det var det ingen som saknade heller. Fräscht och gott efter en rejäl middag.

• _koko_

muggles - Det vet man inte, man får läsa på säljarens omdömen, har han/hon sålt mycket och bara har positivt kan man ju vara hyfsat säker på att man inte blir lurad. Jag skulle dock aldrig köpa något där för mer pengar än jag tycker jag har råd att förlora.

lappis -

• Parnassia

Vissa säljare på Tradera använder Paypal, det är ju säkrare. I övrigt håller jag med koko.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!