• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Sweet: hoppas det går bra med reviewn(?), det låter onekligen intressant!! Hoppas greencard- strulet löser sig också!

• smint

Tjohej. Skall försöka sätta mig och skriva ltie senare idag, hinner inte nu. 

Kram till alla 

• MSW

Koko: jag hoppas också på allt det där du skrev! Sen vågar jag inte tro på det.. Är nog av pesimistisk natur..

• MSW

Undersökningen gick iaf bra! Men min doktor får inte prov svaren förrän "om tidigast en vecka" sen gissar jag att det dröjer några dagar till innan jag får reda på.. Hoppas iaf att det kommer under nästa vecka!

• MSW

Vi drog igång nästa renoverings objekt igår! Första projektet (a's rum) är klart nu, förutom lite nya möbler, men det blir inte förrän köpstoppet är slut! Det nya projektet är att dra bort heltäckningsmatta från trappan! Fast har inte riktigt bestämt vad vi ska göra med den sen.. Förmodligen måla den vit...

• MSW

Vickan: årsbudget låter bra (och roligt/intressant) men jag tvivlar både på att vi skulle lyckas göra upp en och hålla den.. ska nog nämna det för maken dock.. (har lite ekonom tendenser sedan gymnasiet tror jag.. )

• Fru E

AM, Koko-Billy vitrinskåp/bokhylla har vi idag i ask eller något tror jag med glashyllor och silverdörrar vilket inte alls passar in nu står mest där så länge tills vi bestämmer oss.
    Annars är det en väldigt smidig lösning som jag funderar på eftesom de rymmer mycket men frågan är just om det upplevs som för mycket höga möbler i köket. Hade velat kunna bygga Billyhyllorna på fel håll dvs på lägga dem ned så att de blir som en skänk men inte så djupa. Ska se om jag kan lägga in en osnygg bild på vårt kök i mitt galleri snart.
    Har även funderat på om man kan sätta upp många små vitrinskåp/vägghylla på väggen och varva dem för att få det lite öppnare och kunna ställa små saker men blir dyrare än vitrinskåp

• Ore

Oupsie: Tråkigt att du inte känner dig nöjd med din studieinsats. Jag tycker det är bragdartat att hålla igång så länge som du har gjort. Det tär något otroligt på psyket att ha så ont som du har haft, hela tiden. Och då är det svårt att hålla koncentrationen uppe för att plugga... Jag hade ju också en lätt graviditet, en del illamående i början, men det blev klart hanterbart med seabands. I övrigt var jag väldigt rörlig hela tiden, men det var ändå skönt att kunna 'varva ner' litet på jobbet, för att inte vara alltför trött.

• fru AM

EA: kan du inte bygga ihop tre lägre o smalare (40 cm) Billyhyllor då? Med vitrindörrar i rätt färg (om de nu passar i storlek) Och sedan montera en enhetlig skiva över. Tror det blir jättesvårt att hitta en så pass grund möbel annars. Såg du länen till auktionen - äldre vitrinskåp verkar vara grundare *tips*

• Ore

MSW: Det känns ok ändå, om det blir en ny operation? Vill minnas att du var väldigt negativ till en ev. ytterligare operation tidigare...? Men om de hittar mer mjältvävnad, så kan problemet förhoppningsvis vara löst för gott, vid en ny operation? Det måste ju ändå vara lovande att du har haft väldigt bra värden emellanåt...? *håller tummarna*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!