• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Vinkar till Cicci!!! Själv sitter jag och tittar på utbildningar. Måste hitt'på'nåt då det känns som jag stått totalt still de senaste 6 åren intellektuellt. Tittar på allt från japanska till ekonomi/marknadsföring.

• fru AM

Lappis: spännande! Själv har jag blivit upplyst av en kompis att man måste tvinga sig ur sin comfort-zone för att utvecklas. Så jag håller på och försöker fundera ut VAD som är min comfort-zone och vad jag ska göra för att komma ur den ... Jag kom INTE in på min ubildning jag sökte (mina 22 år gamla gymnasiebetyg var visserligen bra men står sig tydligen inte i konkurrensen ...) Så jag får hitt' på något annat

• FruCicci

Vad spännande Lappis! hejja hejja

Nu ska jag på möte, fy fabian!

• Lapinette

AM - jag har suttit "insnöad" de senaste 5 åren och har verkligen inte gjort ett dyft för att utvecklas. Tidigare läste jag åtminstone språk kvällstid, gick 2-årig utbildning på IHM och var supertaggad. Tittade konstant efter nytt jobb etc. Nu har jag somnat in och framför allt prioriterat privatlivet först genom att pendla på distans, sen bröllop och därefter genom att försöka bilda familj ... vilket ju var ett jäkla onödigt och hopplöst projekt.

• BrudSommar2006

AM, de där vitrinskåpen var helt i min smak i alla fall!

Det där receptet är det ursprungliga vad det verkar, för fyra personer, vi har ätit det med mina föräldrar och det har räckt bra till fyra vuxna men då åt Astrid barnmat fortfarande och Iris smakade knappt vad jag minns.

• BrudSommar2006

Vi har varit ute och ätit lunch och Iris klämde så klart fingret i en svängdörr till köket, hon är ju så nyfiken och ingen av oss hann fram när den tunga dörren kom mot henne. Det gick bra men nu har hon åkt med mormor och morfar och köpt godis som plåster på såren.

• BrudSommar2006

De ska lägga ner Vincent i Täby Centrum. Aaahh, nu är det fasen kris! Hur ska jag överleva.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-04 14:16:06 följande:
    De ska lägga ner Vincent i Täby Centrum. Aaahh, nu är det fasen kris! Hur ska jag överleva.
    BS: det är då du åker in till stan och shoppar och fikar eller lunchar med mig! JU!
  • fru AM

Lappis: håller inte med om att ert familjebildande var ett hopplöst och onödigt projekt! Ni kommer ju få ett barn! Och det kommer bli ett visst barn som ni INTE skulle ha fått om ni inte hade ställt er i kön vid en viss tidpunkt som i sig berodde på några av barnförsöken ... Er köplats gör ju att ett speciellt litet blivande barn liksom är vikt för er. JU!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!