• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    Har Hattis varit inne på länge? Hoppas att de trådisar som inte varit inne på länge endast håller sig härifrån på grund av intensivt firande och social samvaro.

Själva har vi haft en mycket lugn jul och nyår tillbringade vi som sagt själva här. Orkar inte särskilt mycket så det går inte att göra så mycket annorlunda. Julafton tror jag mest att jag klarade på ren vilja och juldagen låg jag i princip hela dagen. Annandagen kom två kompisar förbi ett par timmar. Har tyvärr inte orkat träffa alla som jag önskade träffa när jag var hemma, men det kommer väl fler tillfällen. Har i alla fall kommit fram till att jag inte har en chans att klara hela den här kursen. Jag har ca två veckor på mig att klara hemtentan och jag ska försöka men sen får det vara. Känns lite jobbigt men samtidigt så inser jag att något annat inte är möjligt och att det, med tanke på hur jag mår, är ett rimligt beslut. Vissa saker går inte att styra över helt enkelt.
  • kängu

Gott nytt år på er alla godingar!!

Jag och maken har dubbat 2011 till "resornas år", vi får väl se hur mycket vi kommer iväg på

Vi är hemkomna efter mysig staycation på ett hotell här i stan. Hade en superfin takterass där vi njöt av fyrverkerierna igår kväll. Bestämde oss därför raskt för att det här med att bo på hotell kanske ska bli vår nya nyårstradition då varken jag eller maken är så förtjusta i traditionellt nyårsfirande. Förra året var vi i Köpenhamn så vi får väl köra ett nytt hotell i en ny stad varje nyår kanske? I år var det ju verkligen ingen ny stad men nytt på så sätt att vi aldrig har bott på hotell i den... Vi hade bord bokat till igår kväll men vi är alla lite krassliga i en mastodontförkylning som ALDRIG går över (på mig har den precis släppt och nu har jag börjat nysa igen ) så vi åt på hotellet istället.
    Nu sitter jag med ett glas vin och hoppas att jag inte blir förkyld lagom tills jag börjar på nya jobbet på måndag...

Oupsie, låter som att du tagit ett bra beslut tycker jag, även om jag förstår att det är trist. Kram!!

PB, trist med allt jobbrelaterat strul för sambon

• muggles

Kängu: vad lyxigt med hotell på nyårsafton! Var det Gothia Towers? Fast de har väl kanske inte terasser...
    Själv är jag förkyld sedan snart 3v, heeelt otroligt. Verkar aldrig släppa, är det ngt som går eller? Trodde det var för att jag är gravid, för normalt är jag bara förkyld i 1v. Vill ju träna...

• kängu

Nix, ett annat hotell en bit utanför stan. Så läget var sådär men i gengäld var det ett superfint rum (och stort!) plus att man fick ha med sig hundarna vilket inte är tillåtet på alla hotell.
    Ja det verkar vara så att evighetsförkylningar går... jag är inne på 3 v nu också och nu trodde jag att det börjat släppa men det verkar inte så. Jag har splitternya löparskor och vintertights som ligger här och stirrar på mig, samt anmälan till ett lopp som stressar mig så jag skulle hemskt gärna bli frisk jag med!
    Plus att det känns ju inte så trevligt att snora ner patienterna

• Oupsie

Kängu, tack . Låter som ett bra sätt att spendera nyårsafton på. Har en kusin som alltid åker iväg och bor på hotell på nyår. Tycker att det ofta blir så höga krav på nyårsfirande, och då är det skönt att bara komma iväg och slippa den stressen.

Fy vilka långdragna förkylningar ni har fått. Hoppas att ni snart blir bättre! Min man har varit förkyld ganska länge också (snorig), men jag tror att det delvis kan bero på att han inte dammar tillräckligt bra .

• Oupsie

Nu tar snart batteriet slut så jag ska ta och logga ut härifrån.

God fortsättning alla trådvänner! Och 2011, se nu till att bli ett riktigt bra år för oss alla här i tråden.

• BrudSommar2006

Kängu, hade ni med er lille Ru eller hade ni barnvakt? Det låter som ett koncept för mig också annars, fast vi brukar ju vara på Öland med mina föräldrar.

• start september

Blä för förkylningar, Jag har varit täppt i fyra veckor nu, varav två omgångar bihåleinflammation och nu hostan. Vet inte om det är den eller hormoner men jag bara sover. Först sju timmar i natt eftersom jag gick upp med tjejen (som sov till 8.30, så det var duktigt), sen 1,5 h + 1 h och nu vill jag helst lägga mig igen. Maken är lika kass och tar nästan hela lasset dessutom. Sicket jullov för lilltjejen, vi tänkte snölek och simhall och kompislek. Hon ska gå på dagis på måndag iallafall. Vi får väl sjukanmäla oss gissar jag,

• start september

Tror absolut på hotellnyår! Igår var jag dock så himla nöjd med att göra inget  och vara hemma själva, men det är väl förklarligt.

• viktualia

Kängu - lät som en mycket mysig nyårsafton. Vår variant med att fira hemma hos sväronen funkade också, i all enkelhet. Jag lackade ur på hela nyårsprojektet för evigheter sedan (läs: mitt misslyckade milleniefirande) och sen dess är jag nöjd med lite god mat i lugn och ro...  Tänker skylla på Trollet och fortsätta med sådana här enkla firande!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!