• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fjällbruttan
    HjärtaÖnskar er alla ett riktigt bra 2011, ett år som ska innehålla det ni önskar, uppfylla era drömmar,
    att ni får ha hälsan och att lyckan bosätter sig hos oss alla!
    Det är vad jag önskar!Hjärta

Må vägen komma er till mötes
    Må ni alltid ha medvind
    Må solen värma ert ansikte
    Må regnet falla mjukt över era ängar
    Tills vi möts igen , tills vi möts igen
    Må Gud hålla er i sin hand

Gott nytt år!!Skåli
  • viktualia

Fjällbruttan - vacker psalm (!?!?)

Gott nytt år till er alla!

För er som inte har FB - Telis skickade en nyårshälsning där så värre än så är det inte... dvs hon är nog drabbad av jul-och-nyårsfirande!

Själv - ska jag strax fixa det sista av middagsmaten...  men jag kan inte släppa tanken på min kusins tragiska sits.. Har egentligen aldrig umgåtts med henne och känner henne alltså inte. Men nu kämpar hennes man och hon med deras 1,5 år gamla son som LIDER av cancer och det är troligen obotligt. Min mammas korta referat gjorde mig otroligt sorgsen..  Kusinen och hennes man närmar sig 40 så det är ju inte givet att de orkar/kan få fler barn än denna lilla lidande gosse....

... vilket leder mig över till att ännu en gång krama Trollet och försöka inse att det är nuet man får tacka för. Nuet som just nu är superbra - god mat på gång, vin och skumpa på kylning och goa svärföräldrar i farten.

KRAM till er alla!

• Oupsie

Gott nytt år alla trådvänner!Skål

Har inte riktigt hunnit hänga med i allt som skrivits här de senaste dagarna och har mest skummat ikapp. Har försökt att skriva det här inlägget i flera timmar men har blivit avbruten flera gånger så nu kom jag inte ihåg allt jag tänkte skriva, men en del i alla fall.

Jag hängde inte riktigt med i diskussionen om att vara en doer och lösningsorienterad gentemot att vara något annat men det det väckte en del tankar hos mig. När jag själv har varit deprimerad har jag ofta kunnat inse rent rationellt vad jag borde göra, men av olika andledningar så kan man inte göra det ändå. Ibland på grund av att det känslomässigt är för jobbigt att ta tag i just den saken, och ibland på grund av depressionen i sig, som gör en handlingsförlamad och gör att det blir ett dagsprojekt att ge sig iväg och köpa lite mjölk. Att man själv ändå är medveten om hur man borde agera gör det än mer nedbrytande att inte klara av det. Så har jag känt i alla fall. Men samtidigt kan det ibland vara skönt att någon handfast säger åt en vad man ska göra för att man ska slippa tänka och ta beslut själv. "Kom nu, nu gör vi det här tillsammans och jag håller dig i handen under tiden" typ... Allt beroende på hur man mår för tillfället, men det är ju helt omöjligt för någon annan att veta. Och jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det egentligen, men nu har jag sagt det i alla fall .

Tack Tinga och Fru E, och Tingas familj för en trevlig liten trådträff igår! Hembakat bröd och Fru E:s smaskiga tårta, gott . Av någon anledning känns det som att jag kom med lite väl mycket svårföräldrargnäll, men jag hoppas att det inte var riktigt så illa som jag kommer ihåg det Skyller på att jag är socialt understimulerad för tillfället och träffar för lite folk att prata medDrömmer. Mrs B, du får hålla dig frisk så du kan vara med nästa gång!

Vi har faktiskt hämtat hem mat idag. En avhämtningsmeny från en restaurang här i staden. Hoppas att det blir gott. Det alkolfria bubblet ligger i kylen också. Det blir bara maken och jag som firar nyår här men det känns skönt. Hade inte orkat med vare sig gäster eller att ge mig iväg någonstans... så rolig man känner sig .

Igårkväll hade jag "mensvärk" och sammandragningar, men ingenting mer spännande än så hände. Imorgon har jag i alla fall gått 34 hela veckor och då försöker de inte stoppa om förlossningen sätter igång. Vet att det är lite tidigt för bebisen än, men jag hoppas ändå att hon snart vill titta ut.

Hoppas att 2011 blir ett bra år för alla! För egen del borde det inte vara så svårt att slå vare sig 2010 eller 2009 . Stor kram till er alla!{#emotions_dlg.flower}

• Oupsie

Smint, hoppas att dagen blev bättre än hur den började.

September, jobbigt med sjukdomar och oro på det. Kram!

Vickan, . Men vad betyder obotlig i det här fallet? Vissa typer av cancer är ju kroniska men går ändå att leva med. *ryser* cancer är bland det läskigaste som finns.

Nu är det nog dags att börja förbereda maten, dvs värma den i ugnen .

• viktualia

Oupsie - ungen har nån ovanlig form av leukemi.... bara hemskt.

Här blev nyårsmiddagen god men nu vette fåglarna vad vi ska göra till tolvslaget... Trollet vill inte sova och jag skulle ärligt talat kunna tänka mig att skippa tolvslaget om det inte var för skumpan... *fnissar*

• start september

Inte var det tomt här alltså! Paus i vår middag medan läggning pågår - än så länge har Melanders meny varit fantastisk. Vi drar ut på det hela kvällen, jättemysigt. Clausthaler till lax och hummer var inte dumt alls.

Alkoholfritt rosa bubbel på kylning dessutom...

• passionsblomman

Vår mat blev kanongod och bubbelRoger sitter alldeles innaför pannbenet och pirrar...och nu är det kaffe, hemlagat godis och film tills det är dags att gå ut och kolla fyrverkerierna och dricka Roger i botten.
    Sambon och jag tackar Lappis för att ha snackat in Roger i vår värld. han kan gärna stanna. En av få gäster som kommer att trivas med att bo i skafferiet...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • BrudSommar2006

Hej PB, hur har ni det hos er, kommer ni att kunna gå ut och titta på fyrverkerier vid tolvslaget? Vi är på Öland sedan igår och på dagen idag såg det lovande ut men sedan hörde vi på nyheterna att ett oväder var på väg in och mycket riktigt, nu är det här, det är halv storm ute. Vi har just bestämt att inte gå ut och skjuta upp fyrverkerilådan vi köpt för det går bara inte att gå ut. Vi får ta den imorgon eller när det nu går att gå ut igen.

• BrudSommar2006

Gott Nytt År alla!

Ja, som sagt, igår tog vi de sedvanliga träliga åtta timmarna på oss ner hit och nu sitter vi mest och är jättenervösa att det ska bli strömavbrott och vi ska bli utan värme här, vilken jäkla vinter det här har varit.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!