• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Smint, ja jag tycker det är både fräckt och att lura folk att kalla till intervjuer där folk åker från landets alla ändar och sedanhar de inga egentlige tjänster. Och vad FAN är det för skitsystem, att alla ska börja som extrainkallade behovsjobbare och så får man se vart det leder? Särskilt om man ska kallas dit för en hel vecka ombord jag menar, hur ska det gå ihop med att man kanske redan har ett jobb man vill bort ifrån? Vad ÄR det för idiotiskt rekryteringstänk?
    Nej, jag är så trött på hur det går till både där jag och sambon har brukat jobba att jag kan spy.
    Jag vill bara bort från hela grejen och ha andra möjligheter. Vicka mig hit och behova mig dit, helger, kvällar, pissbetalt, nej-handeln och bevakningsbranschen kan stoppa upp sig själva där varken sol eller måne skiner.

För egen del har jag iallafall fått ett brev med kallelse till psykopat den 4. Sjukgymnast den 11. Sedan får vi väl se vad för upplägg och vår som väntar. Inte är det jobbansökningar den allra närmsta tiden iallafall.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Den där Roger, har han den otrevliga vanan att liksom våldgästa ens tinningar med lite stillsamt knackande även dagen då han inte längre är bjuden?

...nä, inte kan det väl vara han inte? Inte en så bubbligt trevlig personlighet. Det måste helt enkelt vara Herr Rödvin som tung och otymplig sätter en luva av bly på skallen? Han är väl avundsjuk på att Roger blev en populärare gäst...

Eller är det att titta på film till klockan fyra som man borde låta bli i min ålder?

Herregud, man tål ju ingeting längre!SpökeDöd Tur att det finnsKaffe

KaffeKaffeKaffe    KaffeKaffeKaffe   KaffeKaffeKaffe  så, nu vaknade man till! Cool

• BrudSommar2006

Porchez, vad roligt att du fick en bra nyårsafton!

Själva fick vi planera om då det blåste storm här så vi inte kunde gå ut. Det blev inga egna fyrverkerier, lådan står kvar här oanvänd, snopet, och inte gick det att gå ut och se något i övrigt heller. Vi skulle tänt lysballonger med Iris tidigare på kvällen också men redan då hade det  börjat blåsa upp, typiskt för mitt på dagen när vi gjorde upp alla planer var det så klart kav lugnt.

Vilken otroligt vacker himmel jag ser här utanför nu i olika färger av rosa, blått och lila. PB, ser du den också?

God fortsättning alla!

• passionsblomman

BS, nej här är det fullständigt igenmulet och nu blir det mörkt. Blåser som sjutton och snöar gör det också. God fortsättning själv och skönt att se dig, för då har ni ström antar jag?

• BrudSommar2006

Ström har vi! Va, snöar det hos er nu? Då kommer det väl hit snart då får man anta. Det snöade ju i Stockholm redan igår kväll. Blåser gör det fortfarande här så att man knappt kan vara ute.

• BrudSommar2006

De sista ljusstrimmorna försvinner nu men här är fortfarande klart och blåsigt. Plusgrader har det varit hela dagen vilket har lett till världens skare, skulle spåra ett litet skidspår till Iris men det gick ju inte. Fasen vad det varit omöjligt att få vallan rätt också. Först tvärstopp, sedan bakhalt, ingen ordning.

• passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-01 16:01:43 följande:
    Ström har vi! Va, snöar det hos er nu? Då kommer det väl hit snart då får man anta. Det snöade ju i Stockholm redan igår kväll. Blåser gör det fortfarande här så att man knappt kan vara ute.
    Ja, eller så är det resterna från det ni hade igår, för inatt började det vräka ner här och idag har det snöat i omgångar, men mest blåst. Tyckte de sa "snöbyar över Öland" idag, men jag kanske drömde det.

Så här ser det ut på Väder Idag för er: http://www.vaderkanalen.se/vader/Sverige/Ölands%20norra%20udde/tft/8000043, det blåser visst mer än snöar hos oss båda.
  • muggles

Porchez: vad bra att du sa som det var till din vän, och vad bra hon agerade! Osingel, tja varför inte?! Här i huset använder vi tex "obra" om saker, så... Jag har själv varit singel i en del år. Dock hade jag turen att vara det när många andra var i samma sits, och folk inte var så stadgade. Men jag vet ändå hur det känns... Jag tror det kommer ngn bra gutt till dig hyfsat snart! Men det är nog bara bra om du kan bli lite mer stabil i dig själv först, så kan du njuta så mkt mer av ett förhållande sedan!

Vi hade en ganska lugn nyårsafton men trevlig! Otroligt god mat; löjromstoast till förrätt, oxfilé med balsamvinägersås och cocotteformar fyllda med basilikamos och gratinerade med chevreost, sedan en efterrätt gjord i lager på lager: pannacotta underst, hallonsås, vitchokladmousse, hallon- och champagnegele och färska hallon överst. HIMMELSK!

Vårt A-barn somnade bums efter sedvanlig minutläggning medan de andra 3 barnen strulade så att huvudrätten blev 1h försenad, men men... (tack AW!)

Igår eftm la vi ut soffor till försäljning på Blocket och igår 17.30 ringde första(!). Han ska komma idag, hoppas han tar dem så är vi av med dem sedan. De står i allrummet uppe som ska göras om till sovrum snart.

Och så har ju magen växt ngt otroligt. Jag ser ut som om jag är i 6:e månaden minst. Nästan så jag är lite orolig att jag helt plötsligt ansamlar en massa fostervätska, vilket är lite oroande i så fall. Skönt med RUL på onsdag!

• Oupsie

Muggles och Parnassia, skönt att höra att det är heeeelt normalt att tappa känseln i huden . Märklig känsla är det i alla fall och visst borde det väl vara att någonting, nerv eller så, hamnar i kläm när bebisen trycker på? För det är där hon "putar ut" som det blir så. Frågade min mamma och hon hade tydligen haft så också.

Sweet, fy vad jobbigt med green card-strul . Tycker verkligen inte att det är något futtigt problem, det påverkar ju hela er livsituation, och jag kan tänka mig att det blir ännu mer tydligt när man som du har börjat fundera på vad du vill, om ni ska vara kvar där? Hoppas att det löser sig på bästa sätt för er.

Porchez, skönt att höra att kvällen blev lyckad ! Har också varit den som varit ensam singel vissa perioder så jag tror att jag kan tänka mig hur det känns. Kram!

September, kul att ni var nöjda med er hämtmeny. Vi var också nöjda men det hade varit intressant att smaka som ogravid, mitt smaksinne har av någon anledning försämrats sen jag blev gravid tycker jag och vissa saker var lite smaklösa tyckte jag.

BS, hoppas att ni slipper strömavbrott och kan ha det lite trevligt på Öland trots vädret.Liten, hoppas att det snart blir bättre med amningen, eller ingen amning snarare.

Ore, oj ang systern .

Snaily, hoppas att Ynglas mage börjar bli bättre. Har inte tips att ge. Har kompisar som redan sagt till oss att vi måste testa akupuntur om vi får ett barn med kolik, men det är ju inte så lätt om det inte finns någon i närheten som utför akupunktur. Kram!

Muggles, oh det lät gott!

• Oupsie

Ah, där försvann en radbrytning...

BS, hoppas att ni slipper strömavbrott och kan ha det lite trevligt på Öland trots vädret.

Liten, hoppas att det snart blir bättre med amningen, eller ingen amning snarare.

Så skulle det vara. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!