• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Hej på andra sidan Nyår!!!

Men Vickan
    det låter ju HEMSKT med din kusin och deras barn!!!! Sådant gör en skräckslagen och sorgsen och lycklig på en och samma gång. Ja du insr ju själv vilka adjektiv som är orsakade av vad antar jag....
    Hoppas så att det ändå ska lösa sig. Är det leukemi eller ngt sådant? Det är väl vanligaste cancerformen hos så små barn? Eller hjärntumörer.

PB,
    vad är de med Elise???? Eller är det hemligt? Är det ngn kromosmal grej eller annat?
    Om de inte vill att det ska skrivas i tråden så behöver du inte berätta. Jag blev bara orolig.
    Skönt också att du har en tid emd din psyktant tycker jag!
    Och hoppas nu att detta året kommer utvecklas till ett riktigt bra år för dig!!

• sweetstreet

Porchez,
    även jag blev väldigt glad av att höra att du fick en fin nyårsafton!!! DET är du verkligen värd!!

September,
    jobbigt med sjuka. Sjäv har jag åkt på ytterligare en förkylning. hade ju en riktgt jobbig dag i måndags med feber etc... Nu är det mer vanligt halsont och snuva. Samtidigt med både maken och dottern... Jaja, det är som det är. Sitter på jobbet igen också för att skriva. Går okej men långsamt. Fast man får vara glad att det går framåt överhuvudtaget trots att det inte går så fort... haha!
    Krya på dig! 

• sweetstreet

Kängu,
    lät bra med hotellnyår!

Och alla ni som var på Skåneträff vad MYSIGT det lät!!!!!
    Önskar jag kunnat få vara med på ett hörn...!

Mugglan,
    oj vad gott ni åt! Och vad roligt att Moa är ett sådant A.barn vad gäller sova!
    Sjlva insåg vi att vår lilla tjej är rätt ok på den fronten när vi pratade med våra andra vänner igår ang läggning. haha! Jag tycker ofta det tar alldeles för lång tid att natta hennem, men jämförelsevis var hon riktigt bra ju! hahaha! Hon ligger åtminstone kvar i sängen! De andra ungarna verkade ofta springa upp och runt för att de inte vill sova hahahaha!  
    men att få vår dotter att somna på ngn minut går inte. om hon inte är jetlaggad eller helt slutkörd. Har insett att hon helt kalrt är en sådan personlighet som det tar et tag för att vava ner innan hon kan somna. Som de flesta vuxna kanske?? Läste ngnstans om att det ofta är så med vissa barn när de är inne i perioder då de fantiserar mycekt, vlket hon gör heeeela tiden nu. De har huvudet fullt med tankar på massor med saker och det kan då ta lite tid för dem att varva ner och somna. Tror det stämmer på vår lilla tjej. Själv är jag en sådan som ofast kan somna på 5 minuter. men maken kan ligga och vänta i minst 30-45 minuter innan han somnar så det där är väl olika.

• sweetstreet

Oupise,
    tycker det låter bra att du kommit fram til ett beslut. Visst förstår jag att det kan kännas trist på ett sätt, men ofast mår man bättre när man väl insett hur det är och man accepterat läget. Då kan man lämna det bakom sig och fokusera på nuet. Sedan ta itu med det igen senare om man vill.
    Bra tycker jag!
    Låter som en skön jul- och nyår. Lugn. Det är väl vad du behöver just nu?

• sweetstreet

Nä nu måste jag jobba vidare.
    God fortsättning alla!  

• passionsblomman

Sweet, den här tråden ("granntråden" som jag kallar den)

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3863845-185.html
    och inlägg #1848 berättar Heloise om syndromet.

Inte alls hemligt, men bättre att läsa hennes egna förklaring, så jag inte rör till det i onödan. (Det är för övrigt rätt kul att se hur våra trådar har någon slags samexstens, där många läser i båda. Och många bryr sig över trådgränsen så att säga.)

Jag visste inte ens att något sådant syndrom existerade, men det är ju bara uppenbart att ju längre man lever, desto mer klart för sig hur väldigt mycket det finns som kan hända på vägen mellan befruktning och födsel. för att inte tala om resten av livet.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • porchez

God morgon på er alla, gårdagens energi och lycka har nu förvandlats till en förkylning igen Blir så trött när ska man få vara frisk egentligen? Saknar träningen efter alla helger som varit nu. --------------------- Hotellnyår låter helt klart spännande och mysigt! och även era andras nyårsaftonar med goda menyer osv. Mugglan eran dessert blev jag otroligt nyfiken på! Yiummie --------------------- Ang. den andra tråden. Jag har fullt upp med att bara läsa i en tråd och hinna kommentera osv. Vet inte vad som skrivs där, men hoppas för allt i mitt liv att någon inte skvallrar om oss (eller mig) i den tråden. Att ni nämner Elise förstår jag efter det felinlägg som kom för en tid sen, absolut inget illa menat om det.

• smint
    porchez skrev 2011-01-02 09:59:59 följande:
    God morgon på er alla, gårdagens energi och lycka har nu förvandlats till en förkylning igen Blir så trött när ska man få vara frisk egentligen? Saknar träningen efter alla helger som varit nu. --------------------- Hotellnyår låter helt klart spännande och mysigt! och även era andras nyårsaftonar med goda menyer osv. Mugglan eran dessert blev jag otroligt nyfiken på! Yiummie --------------------- Ang. den andra tråden. Jag har fullt upp med att bara läsa i en tråd och hinna kommentera osv. Vet inte vad som skrivs där, men hoppas för allt i mitt liv att någon inte skvallrar om oss (eller mig) i den tråden. Att ni nämner Elise förstår jag efter det felinlägg som kom för en tid sen, absolut inget illa menat om det.
    usch så tråkigt med ny förkylning.. Hoppas det försvinner snabbt som sjutton. 

Ang andra tråden så skrivs inget om någon här, brukar kika in där ibland  
  • Lapinette

God fortsättning till allihop!

Märks att många är borta och firar jul och nyår ... vi saknar er här inne! Själv har jag ju en make som släpar på sin dator överallt så jag kan öppna min egen lilla internetruta och skriva på svenska . Här har det som vanligt (när vi är hos svärmor) ätits, druckits, diskuterats och så ätit lite mer. Jösses, massor av gott har slunkit ned i den stinna magen. Värst var nog igår när vi vaknade vid 11-tiden. Satte oss och åt frukost och då ramlade släkten in igen dvs faster, farmor. Vi hade inte duschat, precis vaknat och så var det snart dags för släktlunch med champagne (självklart!) och 5-rätters igen. Hade ju knappt nyktrat till från nyårsnatten.

Porchez - vad glad jag blev över att läsa att nyårsfirandet var bra! Känner igen det där med att vara det femte hjulet. Även om jag nästan jämnt har haft sällskap med någon så har jag ofta varit själv på bröllop och liknande då jag haft flera förhållanden på distans. En stor eloge till din väninna som tog hand om situationen och peppade dig. Sådana vänner är guld värda!

kängu - kul att 2011 ska bli ett år i resandets tecken, titta gärna in på restråden. Vi har blivit färre där i o m att flera fått barn och inte reser så mycket som förut. Våra resplaner för första halvåret av 2011 är redan lagda .. och semesterdagarna nästan slut .

• kängu

Lappis, ska genast kolla in i restråden! Just nu sitter jag och funderar på en resa till Island i början av juni... Mitt vik. tar slut sista maj så det skulle ju passa bra. Det är ett av våra drömresmål! Jag brukar ofta sitta och planera resor runt nyår, förra året blev det ju tyvärr bara Barcelona men i år hoppas vi på att det blir mer! Det låter förresten som att ni äter massor med god mat hos svärmor, MUMS!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!