• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

Att gå upp 05.10 på morgonen borde vara förbjudet!!!

Bilen gick igenom besiktningen med en liten anmärking om att det snart är dags att byta slitet bromsbelägg i bak men inget som kräver ombesiktning.
    Besiktningskillen var positivt överraskad att bilen var så fräsch och välbehållen trots att det är en -97a så det var ju kul att höra!

Jag fick en kopp kaffe så jag antar att jag gick igenom med lite hjälp?

Sen blev jag i akut vilobehov (det blir väl så med 1 dryg timme nattsömn kanske - det var roligare förr Flört) så jag skulle bara vila en timme på soffan till ett bra program på discovery.
    Jo tjena, jag somnade som en klubbad gris och sov i 5 timmar...
    Har smått ont i nacken nu men skönt var det iaf :-]

• Klockarbol

Aha

Snigel - skönt att höra av dig!
    Tycker dock att BVC-sköterska borde veta skillnad på laktosfri kost och mjölkfri kost... Skrikandes 
    Du kanske kan testa att ringa sjukvårdsrådgivningen och fråga om akupuntur? Jag har blir ofta väldigt impad av deras kunskap om vart man kan vända sig och vad som finns att tillgå.

Puss och kram på dig och familjen (ja, alltså.. pussen är till Yngla, ni andra får nöja er med kram!)

• passionsblomman

BRA att bilen gick igenom! Och BRA att du sov!
    Och gött att du ser mig som du gör. Det behöver jag.

Jag har pratat med Heloise i en jättejättelång stund idag och herreguuuuuuuud vad man bara önskar att allt man nu får lära sig inte ens fanns utan bara var en ovanligt vidrig fantasi om ett extra elakt syndrom. Istället är det alldels sant och man fattar inte ens vidden av det hela och hur verkligheten nu förändras.

Ja, och mitt i det rullar ännu en dag på med letande efter Löjrom i frysdisken men tji och klämmande på oxfilé i kydisken och kolla recept och ringa syrran och dubbelchecka och så lite vin och hej och hå skulle man äta idag också? Javisstja, vilken tur att det blev massor av stuvade makaroner igår så de räckte att värma idag...
    så himla triviala saker som blandar sig mitt i allt stort och ofattbart. Tur är väl kanske det, så man inte blir helt galen på kuppen, men bisarrt är det också.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Luna, grattis till lilla Cornelia!

Snigel, åh där är du! skönt att se dig.

Bruttan, jag väntar fortfarande på mail. Med sanningen!

Smint, jo de raserna påminner en del, fast denna är inte lockig.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Vinkar till snigeln! Känns som ni/du har näsan över vattenytan nu iaf! Hoppas hon har en bra dag när ni ska vara själva! (---) luna: stort grattis!!! super fint namn! Du får jättegärna dela med dig av hur förlossningen var, om du vill/orkar/hinner/kan.. Men det vet du nog! (---) pb: *kram*

• Klockarbol
    Oms - Resväskan som just nu är hos mamsen är till att börja med svart och inte brun säger dom som stått och tittat på den i dag. För min självkänslas skull tänker jag hävda att den är extremt mörkbrun Flört

Hursom så väger den nånstans mellan 4.5 - 5 kilo (mammas våg är äldre än mig och det vill inte säga lite det...)
    Är det för tungt?

Jag har pratat med dotra så jag kan tussa ihop era mobilnummer så kanske ni kan lösa ett avlämnande i morgon när äldsta ska till centralen för att ta tåget hem och gå på nyårsgalej?
    Vi kan inboxas om detaljerna om du kan använda väskan!
  • Ore

Lunagarden: Grattis till dottern! Fint namn

PB: Du verkar väldigt handlingskraftig, så jag tvivlar inte en sekund på att du kan lösa de flesta problem. I mitt fall (kan inte svara för de andra) så betyder det mest att jag är dålig på att inse att andra kanske faktiskt inte behöver att jag funderar ut och presenterar en tänkbar lösning på saker och ting åt dem. De kanske bara vill få berätta, få stöd och bekräftelse. Istället kommer jag med sju oönskade råd, vilka alla har testats och inte fungerat... En brist hos mig, och något jag försöker tänka på, även om det inte alltid är lätt

Undrar litet vart Telis och Nenne tagit vägen. Men hoppas att de är bortresta till trevliga ställen och har fullt upp, fast inte med krånglande barn...

Hoppas att Televinkens blöjbestyr går bättre, och mindre smärtfritt.

Och sedan kom jag på häromdagen (när jag inspekterade mina egna ärr i underlivet) att jag ville fråga Nenne om hur det har läkt ihop för henne. Hon var ju betydligt värre däran än vad jag var...

I övrigt har jag fått inte oväntade men ändå litet chockerande nyheter. Syrran, som jag tyckte var litet väl snabb med att skaffa barn med sin nya, ska få barn ungefär samtidigt som Muggles, Samma antal som Muggles också... Pust, säger jag i syrrans fall... Jag skakade litet uppgivet på huvudet inombords, och sa grattis...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!