• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Hej, hej! Har tyvärr inte hunnit läsa ikapp sen den 23:e, så jag avstår kommentarer för tillfället, och återkommer med det senare. Vill bara ge ett livstecken ifrån mig, och särskilt till de av er som kommer hem till mig imorgon; ni är välkomna hit! Här har der först varit julfirande hos svärföräldrarna och sen i måndags har vi hållit ett hiskeligt tempo med att fixa Puffs rum. Det har iallafall betalat sig; nu är det bara golvläggning och lister kvar.

Kram på er allihop!

• start september

Tack för grattis, vi tar ett steg i taget och en spruta per dag helt enkelt. Än så länge har jag inga blåmärken av dem, har förstått att det lätt blir det. Jo, Fragmin har hjälpt en hel del  har jag sett på FL så jag hoppas verkligen på att det kan funka för oss. Lilla tjejen leker just nu mycket lillasyster och lillebror (Pingu har ju en lillasyster och bästa kompisen en lillebror, så det borde ju hon också ha). 

Omsan, vill också veta mer om värkstimulerande. Vet att jag läst men minns inte var.

Sweet, låter jättejobbigt med green card. Hoppas så ni hittar en smidig lösning.

• Oms

i övrigt tycker jag att var o en vid tillfälle ska gå in o titta på vår hemsida och då främst undet "patientsäkerhet" för att se vilka stora projekt som faktiskt pågår inom vården idag

Säker förlossningsvård är bara en del som kommer att ge utslag i vården from 2011.

nu ska jag fokusera mer på spotify,  har hört alla Pat Benatar låtar typ 3 ggr nu och även om hon är bra så finns det andra minnst lika bra sångerskor från 80-talet!

• Izzie

Måste bara in och gratta September till plusset!!! Fantastiskt med lite goda nyheter! Lät som Oms hade hört mkt gott om läkemedlet och det bådar ju gott! Jag håller tummar, tår och allt annat som kan hållas för att det verkligen ska gå vägen den här gången! Stor kram!

• Piggelin1

Mugglan, jag började göra apelsintryffel ngn dag före jul, men sen skulle det stå & stelna i kylen minst 12h innan man rullade kulor av det, dvs skulle göras den 23:e. Men det hanns inte med innan vi åkte på julfirande, så jag gjorde inte det förrän i förrgår Bra med julgodis efter jul med ...och tröttnade på att rulla kladdiga kulor efter sex-sju stycken, så jag petade ner det i ischokladformar istället

Sex panellängder  Hut ab!

• Oms

ni som vill veta nyheter om vården och dess källor liiite före alla andra ska ju helt klart kika in på vår hemsida då o då - ofta länkar vi inte mot google så man hittar oss inte vid sökning
    .
    eller den hör sidan som är väldigt ontopic i denna graviditetstråd

http://www.sfog.se/

nä herregud, nu spelar Tarzan Boy med Baltimora helt plötsligt  - nu ha rjag kommit åt ngn knapp här, hahah

• Oms

om jag hinner o kommer ihåg ska jag försöka hitta rapporten om värkstimuleradne droppet, jag har skumläst den tidigare men vet som sagt inte riktigt vart jag kan tänaks hitta den, jag återkommer i den delen. inte säkert att så blir gjort innan min semester som påbörjas på tisdag...

kom precis på att jag kan ju logga in på jobbdatorn här hemifrån, ja det e ju så dags nu det att kläcka sådana ideér, jaja ytterligare ett bevis på att man inte är fullkomlig, haha

• Oms

så här mkt har jag nog inte skrivit på en o samma dag sen innan Mathilda föddes tor jag, haha

Klockarbol - såg ditt inlägg nu som först, vart allt för engagerad i "min värld" detta låter ju onekligen intressant, du får gärna -om de går att ta reda på det utan en massa trassel och suckande- ta reda på vad den väger samt låna ut den till mig - men ska inte dina döttrar ha väskan? Vi blir ju borta hela januari månad ut! och sen när vi komme hem så kanske inte väskan ska vara hos mamma eller? många frågor...

• 3barnsmor

September: Grattis till + och hoppas att det går vägen den här gången.

Oms: Jag tycker att du gör ett superarbete med dottern och hennes skolarbete, Det finns tyvärr alltför många föräldrar som inte har ork att bry sig lika mycket som du (ser det alltför ofta). Skönt att få en diagnos så man har något att utgå ifrån. Både för er egna del och för skolans del.

Muggles: Vi gick på tillväxtUL var fjärde vecka hela tiden (efter RUL). De var dock inte inte helt tillförlitliga då läkaren tyckte att det ena barnet drog iväg lite - det skiljde ju dock bara 110 gram när de väl kom ut. Vilken vecka är du i nu?

Klockarbol: Många kramar till dig också.

Ego: Nyårsfirandet blev inställt idag då de två familjer vi skulle ha träffat har blivit kräksjuka. Det blev snabb omplanering.

Angående värkstimulerande hade jag också det första förlossningen och det var definitvt uppskruvat till max i slutet. Förlossning nr två gick så fort så då var det bara lustgas som gällde, som de visserligen fick ta bort eftersom jag var alldeles för duktig på att andas in den .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!