• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

PB och Klockarbol - ett gäng kramar i vardera riktningen!!

PB - man måste inte fira födelsedagen. Men jag skulle gärna lagat en schysst trerätters, shoppat nåt bra vin och stormat in hemma hos er med ett gäng trådisar i släptåg. Mest för att du ska förstå att du på intet sätt är bortglömd. Och att även du är VÄRD att firas!!

Snorkis - tack för att du delar med dig av din historia!! Jag fäller ett gäng tårar och önskar för vilken gång i ordningen att S hade fått förgylla er tillvaro på riktigt. Tack också för din insiktsfulla utläggning om att barn som levt är något att minnas på ett annat sätt än stackars S som aldrig fick se dagens ljus.... Du ger mig pusselbitar till insikt om vad som är viktigt! Samtidigt som jag givetvis beklagar å det djupaste att just du fått denna vidriga uppgift. Håller ALLAAAAAAAAAAAAAAA tummar för att S syskon ska komma till världen under odramatiska former! *kramar om*

Ego - befinner mig hos sväronen och idag ska vi fira jul här. Har just satt i mig julmat i stora mängder och snart är det julklappsdags. Är mest seg och trött på minusgrader... gick dock en prommis med Trollet i bärstol på min rygg = bra motion!!!

*kram på er alla*

• Snorkfröken77

smint - Jag tyckte jag kände henne mindre under lördagen. även på söndagen, men jag tyckte ändå jag känt henne. Därför var jag ganska lugn när vi kom in för kontroll på måndagsmorgonen, men någonstans var jag lite orolig för jag bad maken vissla för henne i bilen in och hon reagerade inte (då brukade hon sätta igång och skutta omkring ) Vi var ändå på sjukhuset den morgonen för dagen innan hade maken kapat av sig fingertoppen. Så då sa vi att vi går upp och kör en kontroll för säkerhets skull, vi trodde att hon kanske börjat må dåligt och behövde komma ut. Väl där hittade man inga hjärtljud och då fick jag full panik, sen kom läkaren med UL och ingen sa något alls, på  lång tid, tills slut kved jag fram kan någon säga något? Då svarade läkaren att hon inte ville säga något förrän hon var helt säker, då började jag inse...Sen sa hon att tyvärr fanns ingen hjärtaktivitet och golvet under mig drogs undan.

• smint

Snorkis: Återigen tack för att du delar med dig ... Fy vad hemskt men där tystnaden vid kontrollen....

• BrudSommar2006

Jag ser ju, efter mina erfarenheter, fördelarna med vaginal förlossning, men jag kommer ändå aldrig att förstå varför de tvingar dem där något gått snett att föda vaginalt. Jag förstår inte varför det skulle vara en större risk än att snitta annars?

• BrudSommar2006

Hursom, Snorkis, tack för att du delar med dig. Det enda som kanske är bra i eländet skulle väl vara just det då att om du nu skulle slå till på en vanlig förlossning igen så har du det värsta gjort, andra gången är ju nästan alltid mycket lättare. Din lät som en rätt vanlig förstagångsförlossning, förutom att omständigheterna var allt annat än vanliga. Hoppas att det blir bra med den där läkaren trots allt.

• BrudSommar2006

Klockis, ska du på ny provtagning igen snart eller hur går det med dina värden? Det känns ju som att du har nog att tänka på just nu utan att du ska behöva ha så här ont utan att du vet varför, om det nu är reumatism eller vad det är. Det kanske finns hjälp att få menar jag, när de vet mer?

• BrudSommar2006

PB, hoppas att du inte behöver vänta så länge efter helgerna innan du får tid att prata med någon. Sedan går jag också och funderar över mitt eventuella 40-årsfirande och kommer inte på något bra och det är ändå inte förrän i oktober, men det verkar inte som att jag kan komma med några bra råd alls gällande det ens till någon som mår bra, suck. Jag funderar ändå på om ni inte åtminstone skulle gå ut och äta middag och prova någon ny restaurang för oavsett om den visar sig vara bra eller dålig kommer du i alla fall att komma ihåg att ni faktiskt gjorde något och det var då ni var till den där restaurangen ni aldrig varit på förut? Sedan kan du ju skjuta på lite mer organiserat firande till en dag då du kanske vaknar upp och känner att nej men vet ni, nu mår jag bra, nu jäklar, nu firar vi?

• BrudSommar2006

Vad det gäller mitt 40-årsfirande så vet jag inte vad jag skulle vilja göra. Jag är ingen festprisse som är uppe sent på kvällarna och partajar, jag är kvällstrött så in i vassen och går in i stora trött-väggen vid tio-elva på kvällen, även om jag skulle ha barnvakt dagen därpå. Jag skulle ju gärna vilja göra något med alla vänner för det gör man ju aldrig annars men vad, det är frågan. Sedan får det inte vara alltför dyrt heller känner jag, nu när vi vänt på slantarna nu när vi har Astrid hemma och så många månader hinner vi ju inte jobba igen båda två att man hinner spara ihop några större summor, plus att jag förmodligen ska gå ner på deltid. Sedan lockar ju en helg borta också men jag vet inte.

• BrudSommar2006

Porches, vad roligt med nya möbler! Här känns det som att vi aldrig riktigt kommer i ordning och prylar har vi överallt, men, men, så fort Astrid blir lite äldre kanske lite energi att ta tag i saker här hemma återkommer, vem vet.

• sweetstreet

Haha! Jag kan inte hålla mig härifrån fast jag borde...

Såg att jag missat Septembers plus!!!
    HIMMEL hur kunde jag missa det?!?!?!

GRATTIS och nu hoppas jag för allt vad tygen håller (vad fasiken är DET för uttryck egentligen...?!?!?! ) att detta går hela vägen till mål!!!!!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!