• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Å Snorkis!
    jag läste din förlossningsberättelse och jag gråter.
    Men känner tacksamhet över att du vill och orkar dela med dig till oss här!

Ang din uppelvelse av MVC besöket så måste jag säga att jag tänker som Mugglan. Att i SKRIFT (utan tonfall, kroppsspråk etc) så ser det ut som om han ändå månade om dig och er. Men som sagt det är svårt att säga hur det HÖRDES. jag hoppas ändå verkligen att ni kommer att få en såpass bra vård som ni kan! Att du känner som du gör är bara naturligt. Skräck och ångest över detta känns som något som är svårt att undvika. Men som sagt jag hoppas vekrligen att vården inte gör det värre utan att de försöker att udnerlätta det hela så mycket som möjligt för er.

Kramar!!!

• sweetstreet

Hinner tycärr inte skriva mer nu.
    Jobbar som en dåre och har själv stress över att bli klar i tid... usch!
    Men men....

Fick dessutom ett jobbig besked idag från advokaten ang vår Green Card ansökan. Usch! Det kommer helt klart bli mer komplicerat OCH SÅÅÅ DYRT för oss nu! Hon kunde nämligen iten fortsätta med att hjälpa oss p g a familjekris. jag tycker egentligen emr synd om henne för det lät skitjobbigt det de nu måste igenom, men tycker ändå lite synd om oss också. Eftersom det sätter oss på pottkanten en hel del. men vad fan. man får försöka fixa det då. Vi får fundera över hur vi ska gå tillväga. men som sagt, det var ingen rolig morgon...

Fast inget i jämförelse med andras ångest så jag bör nog vara tyst och jobba på.
    fast jag tänkte göra kväll nu och fortsätta imorgon...

Om jag inte hinner in före nyår vill jag iallafall passa på att
    ÖNSKA ER ALLA ETT BRA 2011!!!!
    Jag hoppas sååååååå att det blir ett år fyllt av önskiningar som går i uppfyllelse för alla!!!

• Klockarbol

Sweet - Hoppas att du har haft en bra jul trots det myckna arbetet!?

Fy så trist med krångel med er Green Card-ansökan
    Hoppas att det kan få ordna sig utan allt för höga kostnader för er!

• smint

september: Grattis till plusset och hoppas nu för allt i  världen att sprutorna hjälper.

Snorkis: Grät länge efter jag läst din berättelse igår, vilken smärta och ångest.  Tack för att du delade med dig. Hoppas läkaren blir lite mjukare efter hand och att besöken lugnar dig.

Sweet: Åh så jobbigt med green card ansökan, läste lite i bloggen också. Hoppas det skall lösa sig snart. Jobba inte ihjäl dig nu och ha en härlig nyårsafton.

• smint

PB: Klart du skall skriva av dig här inne, vi lyssnar och jag vet att du kommer tillbaka på banan snart. Kram 

• Lapinette

Men jösses hur kunde jag missa det - GRATTIS SEPTEMBER!!! Håller tummarna hårt, hårt!

Sweet - vad jobbigt med green-card ansökan men jag hoppas det löser sig! GOTT NYTT ÅR PÅ ER, hälsa familjen och krama de goa katterna! Satt häromdagen och valde ut foton från vår NY-resa och där dök ni upp .

Klockarbol - barn är så härligt spontana. Är din dotter född i Uppsala? Själv har jag nästan flyttat till min födelseplats, Sabbatsbergssjukhus. Och visst, idag far vi. Maken har kollat väderprognosen och det verkar bli mildare väder i Europa och inget snöfall. Håller tummar och tår eftersom vi även ska mellanlanda i Amsterdam.

• Parnassia

Grattis september!! Nu håller jag tummarna så hårt jag kan!

Sweet - Usch vad trist att det strular med ert greencard! Riskerar ni att få åka hem nu? Eller vad innebär det egentligen? Har ingen koll på vad det betyder...

• Parnassia

Snorkis - din berättelse är smärtsam att läsa men jag är samtidigt glad att du vill dela med dig till oss. Jag tror det var Vänner som skrev så bra, jag håller med om varje ord, att jag lär mig massor samtidigt som jag vill trösta och hoppas att du känner mitt stöd.
    Kram!

• Oupsie

Tinga, tror att jag hittade din adress på eniro. Ska jag ha med någonting imorgon? 

Måste gå med en gång så jag hinner inte skriva det jag har tänkt mer än ett par saker.

September, stort grattis! Håller tummarna och hoppas så att sprutorna kommer att göra det de ska.

Snorkis, läste din berättelse och grät, som så många andra här. Vilken fruktansvärt jobbig upplevelse . Angående läkaren som du träffade hoppas jag att det kommer att kännas bättre nästa gång du träffar honom. Jag tror att jag förstår lite hur du menar med hans bemötande, en känsla av att inte bli tagen på allvar? Stor kram till dig!

Skickar kramar till alla andra också och hoppas på att jag kanske har tid att titta in här senare ikväll. Vet inte hur länge gästerna stannar här. Extra kram till PB och Klockarbol.Nalle 

• kängu

Grattis september till plusset!! Jag håller tummar och tår för att det bär hela vägen denna gång. Kram!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!