• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Tack för att ni bryr er om mina fjuttiga problem också. Fjuttiga i sammanhange alltså.... 
    Men för vår del är det betydelsefullt med green card eftersom jag annars inte kan stanna i landet lagligt när mitt visum gått ut. ller jag KAN ansöka om visum som är sk dependent alltså att jag är FRU till mkin man om ni fattar. Men då får man itne jobba. och utan två löner klarar vi oss inte länge här rent ekonomiskt eftersom det är sååå dyrt här.

Lite är det detta som gör att paniken inför att betala så hutlöst mycket för en advokat också stiger. För jag blir arbestlös i vår om jag itne hinner hitta ngt annat innan. OCH det kan vara kruxigt med tanke på att mitt visum expires (vad säger man på svenska...? Dolph Lundgren hej hej! ) i höst och vissa arbetsgivare vill kasnke itne anställa på så kort tid. OM vi hinner få iväg green cardansökan innan  så får man ett typ av tillständ där man kan söka jobb och jobba och bo här fram tills man får besked om green card. Så DET hade vi hoppats hinna göra innan jag blir av med jobbet. Jaja, vi får se.

Klockis,
    härligt med din tjej om Uppsala!!!
    Fint att barn ser saker med så andra ögon!
    Jag är ju själv adopterad men mina föräldrar kom itne och hämtade mig utan jag flög med flygvärdinna. tror det var vanligare då på den tiden (jag är ju lite till åren kommen haha ) Men jag minns att jag aldrig känt att jag varit mindre värd eller så för att jag varit adopterad. Snarare tvärtom. Mina föräldrar berättade tidigt för mig om hur länge de ville ha barn men inte kunde få något att växa i min mammas mage och att de då letade rätt på mig!

Nu
    Back to work.

Vill mest bara krama om er alla eftersom det känns så fint att ha er här i Tråden även om jag itne hinner in så ofta som förr i tiden. När jag blir arbetslös kanske jag kommer hänga här hela tiden....  

Nu måste jag skriva vidare på reviewn.

Förresten var julen helt underbar tycker jag! Utan att behöva resa! bara jag och maken och dottern! Inga kompromisser eller annat tjafs! SKÖNT!!!!
    På kvällen middag med vänner. Knytis. Internationellt. Mysigt och avslappnat! Inte så julbordsaktigt kasnke men jädrigt gott med musslor, hummerstjärtar, gravlax (vårt bidrag), flässtek i ugn, sallader och annat gott, plus vin, bubbel och jädrans goda desserter!
    Me like!

nej nu MÅSTE jag fortsätta skriva!!!!!!!

Kram igen till er alla Gullisar!!!!

• sweetstreet
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-29 17:00:21 följande:
    Vad det gäller mitt 40-årsfirande så vet jag inte vad jag skulle vilja göra. Jag är ingen festprisse som är uppe sent på kvällarna och partajar, jag är kvällstrött så in i vassen och går in i stora trött-väggen vid tio-elva på kvällen, även om jag skulle ha barnvakt dagen därpå. Jag skulle ju gärna vilja göra något med alla vänner för det gör man ju aldrig annars men vad, det är frågan. Sedan får det inte vara alltför dyrt heller känner jag, nu när vi vänt på slantarna nu när vi har Astrid hemma och så många månader hinner vi ju inte jobba igen båda två att man hinner spara ihop några större summor, plus att jag förmodligen ska gå ner på deltid. Sedan lockar ju en helg borta också men jag vet inte.
    BS,
    haha jag KUNDE inte hålla mig borta mer!!

jaja ska BARA svara på det här först...

Du kansk kan ordna ngn form av brunch hemma hos er? Det fungerar ju bra med tanke på barn och med tanke på att du inte är ngn kvällsperson!
    En mer festlig brunch med god plockmat och lite bubbel. Mer behövs väl inte egentligen? Ni bor väl i hus så ni har plats? När fyller du år? Snart eller är det när vädret blir mer lämpligt att ev vara i trädgården för då kan ni ju ha det som en plan.

Jag gillar sådana där brunchtillställningar. Det är ofta lite enklare på ngt vis och kan vara så skönt avslappnat och man hinner ibland prata mer med folk då än vid kvällsfester eftersom man då ibland har ängre middagar eller så vilket gör att man mnglar mindre.

Bara en idé....

nu SKA jag jobba!  
  • passionsblomman

Ursäkta, men VAD hände med mitt inlägg där?

Jag har aldrig sett på maken!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Mäh! Det där kom ju också konstigt! Liksom utanför det mörkgrå.

• passionsblomman

Men vad fan är det frågan om? Jag hamnar ju helt snett! Men bara i den här tråden!Spöke

• passionsblomman

Om jag gör ett till, kommer jag helt utanför och i marginalerna då?
    MÄRKER BT att jag är deprimerad och inte liksom med som jag brukar, eller vaddå?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!