Godkväll! Här är det svinigt kallt idag, 15 grader inne *burr* Vi har varit till lokala byggvaruhuset och köpt ett konvektorelement för att få lite mer värme.
Smint - Grattis till vagnköp! hoppas ni blir nöjda nu.
Oms - Tyvärr ingen resväska över, de vi har är på väg till återvinningen, sen bor jag ju inte i hufudstaden heller
Klockis - Visst löser man inga problem på en timme, men det känns lite, lite,lite bättre va? Det är på något konstigt vis skönt att lägga över sin sorg på någon annan, den lättar lite då.
PB - Det är tufft när livet inte blir som man tänkte sig, jag vet
Men man får göra som Mark Levengood säger bryta ihop och komma igen. Lättare sagt än gjort...Har du fått någon samtalskontakt? Tänker på samma sak som jag skrev till Klockis, att bördan lättar när man får lägga lite på någon annan?
Lappis - Känns det inte ok med träningen så är det nog lika bra att skippa den!
För övrigt skull jag älska att läsa ett inlägg från både EA och Lappis att ni plussat imorgon! (hoppas ni inte tar illa upp men det vore så underbart!
)
Muggles - Ok, då kommer du bli luttrad att göra UL då
Jag har jag gjort tre st nu på två veckor och tycker det är ångestfyllt, inte för att jag tror att det är farligt för fostret utan för att jag tror att det inte lever.
Har varit och träffat läkare på spec MVC idag, det var väl ingen höjdare tyvärr. Det var en manlig läkare, jag hade gärna sett en kvinnlig, han är säkerligen lika kompetent, men jag tror att man som man har svårt att sätta sig in i vad vi varit med om om man inte varit med om det själv (ok, lite fördomsfull är jag) Jag inbillar mig att man som kvinna iaf kan försöka sätta sig in i det som hänt. Sen pratade han lite jobbigt, som kungen påpekade maken, han talade först och tänkte sen. Samme läkare var även med och instruerade när en annan läkare skulle göra fostervattensprov på mig efter S dött, hela den situationen var extremt obehaglig och det gör inte saken bättre.
Han började iaf med ett snabbt UL där han konstaterade att allt såg ok ut. Sen letade han reda på ett rum (fanns inget bokat, så vi satt inne på BM-expeditionen) där han började läsa i min journal vad som hade hänt, kunde han inte tagit sig 5 min och läst innan? Sedan pratade vi om vad som hade hänt och han sa som alla andra att det var jättevanligt att man aldrig får veta varför och det händer aldrig två gånger och den här gången skulle det minsann gå vägen, varpå jag började grina. Sen sa han att de brukade behandla sådan här graviditeter med "silkesvantar", inte för att det behövdes utan för att lugna paret, det kändes inte så kul att höra, kändes som att han tyckte det var onödigt att vi var där
Sen sa han även att de extrakontroller jag skulle få fyllde egentligen inget syfte att de endast var för att jag skulle bli lugnare, även om jag VET att det är så, så kändes inte så kul att höra det. Han sa även att på slutet när ångesten blir värre så ska jag åka in så fort jag behöver det och att dörren alltid är öppen för mig, de kollar med ctg och UL att allt ser fint ut. Jag ska aldrig tvecka att åka in, det kändes iaf bra. Sen tog jag upp det här med snitt och han frågade direkt varför (sjukhuset här har lägst snittfrekvens av alla sjukhus i landet och de är stolta över det!) och jag stortjöt verkligen då när jag försökte förklara hur jag känner. Han verkade fatta och sa att vi bestämmer inte något sådant nu, det tar vi längre fram, men jag ska iaf bli igångsatt efter 38 fulla veckor, jag hade hoppats på 37, gissar att mycket kommer det bero på hur jag mår psykiskt i slutet. De är ju färdiga i vecka 37. Jag vill ju inte bli igångsatt igen eftersom jag blivit det en gång, så jag vet ju hur det är och hur min kropp reagerar på det
Summa summarum var iaf att jag ska träffa dem igen i v 24 och sen kommer det bli fler kontroller, typ UL, han sa att jag får själv säga till om det är något som de kan göra som gört att det känns bättre. Min känsla efter besöket var inte att jag blev lugnare, så jag vet inte...känner mig rätt låg och undrar igen vad jag gett mig in på