• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Grattis Pirr!!!

Själv är jag dödstrött och både jag och maken instämmer med att i fjol gjorde jag något mycket, mycket bra som "råkade" boka en resa till Thailand precis efter nyår. Önskar att jag hade gjort samma sak i år.

• Ore

Lappis: Kanske inte är för sent att råka göra så...?

• porchez

Jag är ocskå väldigt trött, är det brist på ljus/sol som gör det månne? Jobbar bara idag sen är jag ledig resten av veckan, hoppas det blir lite sova då. Men en Thailandsresa är nog precis det jag behöver egentligen.

• porchez

Kollade faktiskt på resor i söndags. Tyvärr kan jag inte åka i Januari då vi har som mest på jobbet då, februari börjar alla sportlov och det är dyrt, mars känns som lite sent... Men det är säkert lika mycket snö och kallt då som nu!

• Lapinette

Ore - maken har inte tillräckligt med semesterdagar och i april tar vi två veckor och sticker till Japan. Om vi bara hade fler dagar så vore en vecka till solen inte helt fel just nu men vi får cocoona här hemma istället. Och imorgon åker vi något söderut, till svärmor . Inte lika fullt exotiskt.

• Fru E

En resa till värmen hade inte varit fel, kallt som här är brrrrrr!

Ingen som har en tant som de vill skicka till mig är nu uppe i 5 veckor sen senast vilket betyder strul jaja

Ore-jag har en BOSCH maskin som jag är nöjd med, stor degbunke som klara allt. Sen hade jag gärna haft en kitchen aid med till smörkräm och frostings men kan inte motivera att ha två maskiner än riktigt . Maskinen är än så länge förpassad till tvättstugan eftersom vi behöver allt utrymme i köket till det andra

• muggles
    Oupsie skrev 2010-12-23 12:21:55 följande:
    Snaily var det inte du som sa att du tappade känseln på något område på magen? På ett ställe som hon sparkar så känns det som att det domnar och jag får som "myrkrypningar" i skinnet. Jättemärkligt.
    Det där hade jag också, heeelt normalt
  • Lapinette

EA - du får slå på mig om du vill ... men kan det hända att du är gravid eller brukar den vara så här sen. Säger kaninen som själv hade en veckas sen tant i förra cykeln ... men jag hade faktiskt testat bara jag haft några hemma!

• kängu

Sällar mig till skaran som gärna skulle åka söderut ett tag... Grattis pirr till dottern!

• Lapinette

EA - själv väntar jag också på tant men är bara någon/ra dag/ar sen. Har liksom inte hundra koll längre men det vore jäkligt skönt om hon kunde komma idag så jag slipper det värsta på nyår/hos svärmor. MEN som vanligt så ska hon ju jävlas.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!