• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Hej hej! Här är det bara jag och A hemma, (så är det när maken har inventeringsansvar på sin avdelning), och vi gör så lite som vi bara kan! Så jäkla skönt!!

• MSW

Jag minns typ inget att kommentera.. Men skickar många kramar till familjen snigel! Önskar att jag hade kunnat komma och avlasta er! Jag känner mig också evigt tacksam mot att A verkar varit en riktig "snäll"-bebis! Vi använde iaf bår babybjörn sele mycket! Och om han någon gång var gnällig "hängde" jag honom över armarna och gick och vaggade honom..

• MSW

Minns också att oms frågade ang op av mjälte: jo, jag har op bort mjälten.. Det som nu är aktuellt med op är att det finns något ca cm stort som EV kan vara bimjälte.. Detta kan då tydligen ställa till värdena.. Den 4 ska jag på ny röntgen undersökning, med hjälp av ngn radioaktiv spruta ska de tydligen kunna ta reda på om det är mjältvävnad! Är det det så blir det ny op framöver.....

• MSW

Nu ska jag sluta spamma!! Åk försiktigt alla som ska åka någonstans vid nyår! Och kramar till er alla!

• Oms

MSW - men vad jobbigt med dina värden, fast också vad skönt det vore om det är denna bimjälte som ställer till det och som går att avlägsnas med ännu en operation. operationen är inte bra men det är inte dåliga värden heller så jag hoppas att detta är enkelt åtgärdat, gott nytt år till dig med!

• Oms

Parnassia - ja då vinner din mamma, min är på nr 2 nu kom jag på, hon behöll den när hon o pappa skiljdes (trodde hon köpt ny) men nu blev jag plötsligt osäker - undra om inte hennes första (Som jag också är uppvuxen med) inte var en kenwood? Den var orange iaf vill jag minnas

• _koko_

Käraste Snaily, vad jag lider med dig! För lillebror var ju mjölkfritt the shit, han blev bättre efter 2 dygn och en helt ny bebis efter 2 veckor. Men det finns som sagt många fallgropar och minsta lilla förstör allt. Jag åt en tugga leverpastej och lillebror skrek i flera dagar... Men han var lite äldre, 5 veckor när jag gav upp och uteslöt mjölken. Nu äter han massor med mjölk utan problem. Och sn vill jag be dig läsa omsans inlägg 6223 om och om igen.

• _koko_

Vilka presenter, ore! Mina föräldrar har också en bosch, från 70-talet med outstanding kvalité. Frågan är bara om kvalitén är lika bra nuförtiden? Oavsett märke... Kolla hur stark motor de har, har för mig att populära och sweindyra kitchen aid är svag i sammanhanget.

• _koko_

Sen vet jag inte om jag har sagt grattis till snorkis? Det var längesedan jag var inne i tråden... Grattis!!! Alla känslor är ok och de kommer sannolikt lösa av varandra under hela graviditeten. Kram!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!