• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Jag visste inte att rosor frös så vackert men det ska jag lägga på minnet för framtida bruk. Väldigt fint skrivet Snorkis.

Idag har Iris stått på sina skridskor för första gången, med sin pappa, och vad jag förstår på henne så kommer det inte att bli några fler skridskoturer! Hoppas hon ändrar sig. Imorgon ska mina föräldrar prova åka skidor med henne, typ på uppfarten till huset eller om de spårar en bit på tomten, men hon satte på sig skidorna i köket ikväll för att prova och ramlade och det är just nu tveksamt om hon kommer att sätta på sig skidorna igen heller! Fast jag tror nog att hon kommer att försöka lite mer med skidorna, det är ju inte lika läskigt som skridskor.

• BrudSommar2006

Det kan inte hjälpas att jag har lite ångest för mitt år hemma med Iris som bebis. Det var så jobbigt, ett rent helvete minns jag att jag tyckte, och hon var på så dåligt humör jämt och jag visste inte hur jag skulle få tiden att gå fort nog. Hon har fortfarande ett jäkla humör och är svår att handskas med. Skrik-Astrid däremot är jobbig på sitt sätt men hon är så lätt att tycka om, hon är så glad och charmig. Jag har så dåligt samvete för att jag trivs så mycket bättre ihop med Astrid.

• smint

BS: Skönt att höra att ni inte är på Öland ännu iaf, hoppas det ordnar till sig på vägarna så ni kommer ned till nyår. 

MSW: Roligt med wii spel

Snorkis: Glömde kommentera rosorna förrut, lät otroligt vackert och vilken underbar människa som har blomsterbutiken..

jaha ja, T råkade ta en powernap innan middagen vi halv 6 på en 40 minuter, trodde dock hon skulle vara trött ändå vid 20.30 tiden, men det verkar gå sådär med läggningen.. Men hon låg efter i sömnen så klart hon somnade där på em.. Nackdelen med de här lediga dagarna då man ändrar på rutinerna, men men det reder sig

börjar ångra att hon skall vara ledig ända till den 10/1.. Sambon kommer behöva jobba en del både nästa vecka och veckan efter så vet inte hur jag skall sysselsätta henne.. Men det går väl  

• Parnassia

Tittar in och önskar alla en god fortsättning! Kram!

Ser att det finns några gröna pluppar här också. *vinkar*

Vi har haft en bra helg, hemma bara maken, jag och flickorna. Jag är glad att vi inte haft den hysteri som rådde förra året då huset var fullt av släktingar, älskade och välkomna ja, men många. Så som vi haft det i år kan jag tänka mig att vänja mig vid.
    Imorgon ska vi dock till min pappa och dit kommer också min syster m fam, men det känns kul nu när vi fått ha det lugna också

Snorkis - vad bra att ni fick så fin hjälp med blommorna! Hör med PB hon är ju proffs, men jag undrar om inte nejlikor och ev tulpaner också fryser vackert. Kram!

• Parnassia

Oupsie - jag hade också krypningar och domningar i skinnet på magen under båda mina grav. Helt skumt! Och den fläcken är fortfarande konstig (samma ställe båda gångerna), känseln är tillbaka men annorlunda nu. 

Området är högt upp mot revbenen på min högra sida, där båda tjejerna låg och pressade med rumpan, de vände sig tidigt. Det vore intressant att veta varför det blir så. Är det nerver som skadas av trycket kanske?

• passionsblomman

Så, nu har min pappa åkt-sambon är iväg och skjutas honom nu. Det vra kul att han kom, men nu blir det skönt att vara själv igen. Han kom ju redan i tisdags, så det är fem dagar nu.
    Jag håller lite dåligt för allt sällskap, alla ljud och allt som ska grejas, frågas och hållas på med. Jag märker tydligt i sådana här sammanhang varör jag är sjukskriven. Så julen har haft sina rediga downs och katastrofstunder, men också mysiga och hemtrevliga stunder som tur är. Jag har skafferiet fullt av alldeles på tok för mycket mat och vet inte vad jag ska göra med allt. Godis har jag också för ett halvt kompani. Jag borde ställa till med Stora Tabberaser i Sagohuset, men det orkar jag inte.
    Nu ska jag invänta min sambo och se vad för filmer han hyrt-TV-utbudet ikväll var bara för trist.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Angående blommor så är de alla vakranär Kung Bore kysser dem, men när de sedan tinar ser de rent för jävliga ut. Så vintertid på riktigt kalla platser, står det frostiga isblommor hur fint som helst. Värre är det om det ömsom fryser, ömsom töar. Men tö känns ganska avlägset i Svea rike för närvarande.

Jag hoppas så innerligt att ni alla KÖR FÖRSIKTIGT och helst inte alls om det inte är nöd och tvunget.
    BS, Öland börar ljusna nu och folk är snart framskottade.

Snorkis, mitt hjärta gläds åt att det finns bra kollegor och din brors önskning var ju bara för fin! *sniff*

• snaily

Här var det lugnt! Inte helt oväntat kanske.

Tillvaron blir verkligen bara bättre och bättre... *ironi*
    När jag äntligen börjat känna mig lite bättre till mods, så krånglar det med Yngla - 4 kvällar i rad har hon skrikit nästan konstant mellan kl 21 och midnatt, och idag har hon även skrikit sig genom större delen av dagen när hon inte sovit. Börjar ganska direkt efter att hon ätit en liten stund. Kolikmisstänkt! Läst att den "diagnosen" eg inte ställs förrän det pågått lite längre tid, men det lutar ju verkligen åt det... Jag blir SÅ ledsen när hon skriker så och det finns inget jag kan göra för att trösta. Helt fruktansvärt. Och i värsta fall kan det pågå tills de är fyra månader gamla. Vid det laget tror jag jag sitter i det där vadderade rummet i en vit konstig tröja, sedan länge.

• passionsblomman
    snaily skrev 2010-12-26 19:57:06 följande:
    Här var det lugnt! Inte helt oväntat kanske.

Tillvaron blir verkligen bara bättre och bättre... *ironi*
    När jag äntligen börjat känna mig lite bättre till mods, så krånglar det med Yngla - 4 kvällar i rad har hon skrikit nästan konstant mellan kl 21 och midnatt, och idag har hon även skrikit sig genom större delen av dagen när hon inte sovit. Börjar ganska direkt efter att hon ätit en liten stund. Kolikmisstänkt! Läst att den "diagnosen" eg inte ställs förrän det pågått lite längre tid, men det lutar ju verkligen åt det... Jag blir SÅ ledsen när hon skriker så och det finns inget jag kan göra för att trösta. Helt fruktansvärt. Och i värsta fall kan det pågå tills de är fyra månader gamla. Vid det laget tror jag jag sitter i det där vadderade rummet i en vit konstig tröja, sedan länge.
    Åh men gumman! Fy fan vad skitjobbigt! Det är bara helt outhärdligt när man inte kan göra något. Har du provat att massera magen? Rapar hon? Jag hoppas verkligen att hon inte har kolik. *kramar om*
  • viktualia

Vissa indikationer finns på att Pirr fick en dotter på julafton.... Grattis om jag gissat rätt!!

/snokande Vickan...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!